Jangan Ambil Mudah Nutrisi Anak - BLOG ROZIAH @ CIE

Sunday 18 January 2015

Jangan Ambil Mudah Nutrisi Anak

Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Ramai ibu-bapa yang mengambil mudah tentang nutrisi yang dibekalkan kepada anak-anak disebabkan kekurangan maklumat serta kekurangan masa. Lebih malang lagi ada sesetengah ibu-bapa langsumg tidak mempedulikan tentang pemakanan anak-anak.



Anak-anak mungkin nampak sihat dari luaran tetapi hakikat sebenar anak-anak tidak mendapat bekalan nutrisi mencukupi seperti Vitamin D serta Kalsium.

Nutrisi yang baik amat penting didalam pertumbuhan anak-anak ketika mereka membesar kerana melalui pemakanan sihat bukan sahaja dapat mencegah dari sebarang penyakit bahkan untuk perkembangan otak serta merangsang minda anak-anak.



Ibu bapa mempunyai pelbagai cara untuk membekalkan makanan berkhasiat kepada anak-anak. Nutrisi tak sepenuhnya dapat dibekalkan oleh makanan. Jika dibekalkan pun perlu makan didalam kuantiti yang banyak untuk mendapat nutrisi yang mencukupi.

Untuk memastikan anak-anak mendapat nutrisi yang mencukupi diperkenalkan multivitamin untuk kanak-kanak iaitu VITA-LEA FOR CHILDREN.



Vita-Lea For Children merupakan formula yang telah diperbaharui. Terdapat 100% Vitamin C, Vitamin D dan Vitamin E serta 8 jenis Vitamin B. Juga mengandungi 100mg kalsium, magnesium dan zinc.

Mengandungi pemanis semulajadi dengan xylltol dimana tidak menyebabkan kaviti. Ia diformulakan tanpa gluten dan rasa anggur semulajadi.

Bukan kanak-kanak je yang menggemari rasa anggur semulajadi nih, orang dewasa pun sangat menggemari rasa anggur.

Pastikan anak-anak dibekalkan dengan makanan yang mengandungi nutrisi lengkap untuk tumbesaran dan perkembangan otak mereka.

2 comments:

  1. anak saya sendiri telah mula mengambil multivitamin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes memang perlu sebab kita tak sure makanan yang dorg makan tuh masih berkhasiat atau tak.

      Delete