Wednesday, 1 May 2013

Bahang PRU 13

As salam..
Selamat sejahtera..

Esok cuti so malam nih bole tido lewat2 sikit..gegirl awal2 lg dah tido..babah tengah tengok tv..sian babah arini mc..kaki tibe2 bengkak..cek gout takde pulak..maybe jangkitan kuman..kalau biase time camnih belom balik bekempen..

Lagi 4 hari je kita sebagai rakyat Malaysia untuk melaksanakan tanggungjawab pada negara..tanggal 5 Mei..first time nak mengundi tahun nih..undi adalah rahsia...hihi..semoga pemimpin yg dipilih nanti dapat melaksanakan tanggungjawab sebagai pemimpin..pengundi pos, tentera, polis dah membuang undi arini..ahad nih giliran i ols pulak u ols...huhu

Semakin hampir untuk mengundi semakin banyak kesah2 parti politik nih..sampai kadang2 rasa kenapa la rakyat Malaysia nih tak bersatu..kita same je..dijadikan tuhan mempunyai mata, hidung dsb tapi kenapa kita tak bersatu?Ce rase sedih pulak..emo jap:'(

Ce nih bukan la orang yg cerdik pandai sangat..belaja pon setakat diploma je tapi rasa nak menjerit je kat seluruh rakyat Malaysia nih..bersatu la..cukup2 la memfitnah, menipu..bagi Ce sume parti same je baik kerajaan mahupon pembangkang..

Kita perlu ingat..dunia nih hanya sementara..pinjaman yg maha esa..sebelom d tarik balik pinjaman tuh sedar la..tak perlu nak jadi yg paling hebat..Allah lagi hebat..tak perlu nak jadi kuat..Allah lagi kuat..tak perlu nak itu ini..cukuplah kita laksanakan suruhan Allah & tinggalkan larangan...

Sekarang nih dunia dah semakin canggih dengan berbagai jenis alat perhubungan telekomunikasi..segala maklumat akan cepat tesebar..kalau dulu2 makcik2 nak begosip datang dr umah ke umah..sekarang nih sambil duk baring2 boleh dapat tau kesah dunia..facebook,twitter,blog,instagram,whatsapp,wechat,line,emel..

Oleh kerana minggu nih bahang pilihanraya dah sangat2 terasa semakin banyak story mory yg d up kan kat dalam laman sesawang..Allah sahaja yg tau sama ada cerita2 tuh rekaan semata2 atau memang benar..

Manusia memang susah nak puaskan hati sesama manusia..even haiwan pon kita tak paham apa yg dorang nak..entahla..dunia dah hampir akhir zaman kot..

Kesah yg paling hangat d up kat laman sesawang kesah dakwat kekal yg dicalit pada jari sama ada boleh tanggal dalam tempoh berapa hari..menurut SPR boleh menjangkau sehingga 7 hari baru hilang..maka ramai la cerdik pandai kat Malaysia nih yg duk buat eksperimen sama ada tanggal atau tak..nak tau tanggal ke tak korang undi nanti bole try buang..melainkan potong jari je br ilang..

Rase tepanggil utk meluahkan perasaan malam nih..alahai mate dah ngantok..menguap pon dah huahhuah nih..rase macam nak menaip lg..huhu..sambung esok pulak..nak up resepi ommelette pon belom tebuat lagi..nex nak register new anak..syukur sangat..jom tido...

No comments:

Post a Comment