Cerita Tentang B-Complex - BLOG ROZIAH @ CIE

Tuesday 14 January 2014

Cerita Tentang B-Complex

B-complex Shaklee telah dicipta oleh para saintis Shaklee secara semulajadi yg pertama didunia dgn kadar keboleh serapan (bioavailability) yg sgt tinggi & berkualiti.

Ini kerana, asid folik yg semulajadi tidak mudah utk diserap oleh tubuh & hampir 99% asid folik yg terdapat dlm pasaran bersifat sintetik.
B-complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin & asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pd vitamin B kompleks utk mendapatkan keseimbangan & keberkesanan yg sempurna.

Kelebihan atau kekurangan akn menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dlm tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut-air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan.

Oleh itu, adalah sangat penting utk kita mengambil vitamin B-kompleks setiap hari.

B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.
•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh.  Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.

Vitamin B Penting untuk Kesihatan
Adakah anda mendapat Vitamin B yang mencukupi?
Tekanan hidup, alkohol & ubat-ubat preskripsi berunsurkan dadah berupaya meningkatkan risiko pengurangan Vitamin B didalam tubuh.

Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisme.

Kajian terbaru membuktikan bahawa vitamin B berupaya meningkatkan penglihatan mata & sistem pernafasan. Kekurangan Vitamin B boleh menyebabkan prestasi badan merosot & tidak berfungsi dengan baik.

Mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif
B-Complex mempunyai penyaluran zat makanan berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien penting iaitu asid folik yang mencukupi didalam diet wanita terbukti dapat mengurangkan risiko melahirkan anak terencat akal atau masalah kecacatan saraf tunjang.

PRODUK INI BUKAN BERTUJUAN UNTUK MENDIAGNOS, MERAWAT,MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG JENIS PENYAKIT

No comments:

Post a Comment