Kuatkan Sistem Imun Dengan Shaklee - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Thursday 14 August 2014

Kuatkan Sistem Imun Dengan Shaklee

As Salam
Salam Sejahtera

Eh betul ke shaklee ada produk untuk kuatkan sistem imun? Produk apa ye?
Meh sini ahkak nak cerita. Shaklee nih apa je yang takde. Manusia je shaklee tak keluarkan. Hihi.

Kebelakangan nih kita seringkali terdengar tentang WABAK EBOLA. Wabak yang sangat berisiko kepada kita. Bagaimana kita nak mengelak jika sistem imun kita tak kuat.

Apa pulak maksud SISTEM IMUN nih? 

Sistem imun ialah satu sistem struktur dan proses biologi dalam sesuatu organisma yang melindungkan organisma melawan penyakit. Untuk berfungsi dengan betul, sistem imun mesti mengesan pelbagai agen, dikenali sebagai patogen, daripada virus hingga cacing parasit, dan membezakannya daripada tisu sihat milik organisma itu sendiri. Pada banyak spesies, sistem imun boleh dikelaskan kepada subsistem, seperti sistem imun semula jadi melawan sistem imun suaian, atau keimunan humor melawan keimunan berperantara sel.

Paham tak? Maksudnya dalam erti kata lain melindungi kita dari sebarang penyakit la. Kalau sistem imun kita lemah atau tak berfungsi maka penyakit lebih mudah menyerang kita. Kita takde perisai yang boleh membantu kita.

Jadi disini amatlah penting untuk kita menjaga sistem imun kita supaya sentiasa berfungsi dan melawan segala datok nenek moyang penyakit nih. Amalkan pengambilan suplemen yang boleh membantu menguatkan sistem imun kita.

Antara produk shaklee yang boleh membantu untuk kuatkan sistem imun ialah:

http://syafiyahluv.blogspot.com/search/label/NUTRIFERON






\















Banyak kan produk Shaklee untuk kuatkan sistem imun kita. So boleh pilih mengikut pilihan hati.

Kalau ingin dapatkan konsultasi percuma dari ibu boleh whatsapp / wechat / telegram ke 0129755310 atau pm ke facebook Roziah Muhammad Nor

No comments:

Post a Comment