Wednesday, 22 October 2014

Ostematrix Bukan Sekadar Kalsium

Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Tau tak apakah OSTEMATRIX tuh? Kek lapis kah? Kek kukus kah? Hihihi. Ostematrix nih merupakan SUPLEMEN KESIHATAN TULANG yang diformulasi khas dengan campuran nutrien binaan tulang berkualiti tinggi bagi meningkatkan daya penyerapan kalsium dan membantu dalam membina tulang dan gigi yang kuat.

ostematrix shaklee membantu masalah kekejangan kaki
Ostematrix Shaklee



Ostematrix nih Cie mula-mula ambil masa pantangkan Kakak Raisha. Kira dah 2 tahun jugak la. Cie memang jenis yang tak minum susu. Sejak dari sekolah menengah Cie selalu mengalami masalah kaki kejang ketika tidur. Hampir setiap malam. Ingat lagi masa form 4 tinggal di asrama.

Bila pergi check up doktor cakap masalah kaki kejang disebabkan kekurangan kalsium so doktor advise minum susu setiap hari. Bila dengar perkataan susu je mula rasa nak termuntah. Belum minum lagi. Hihi.

Bila dah habis sekolah masalah kaki kejang masa tidur dah berkurangan. Tak tau la sebab apa memang takde minum susu pun. Bila dah kerja jadi semula masalah yang sama. Pernah jugak try minum susu anlene. Alahai nak habiskan sekotak kecil yang concerntrate tuh pun bercinta rasanya. Kecik je pun kotak tuh.

keperluan kalsium untuk mereka yang kekurangan kalsium
Anlene Concertrate

Masalah tuh berlarutan hingga masa mengandungkan kakak Raisha. Hampir setiap malam masalah kejang terjadi. Sakitnya hanya Allah yang tahu. Memang terjaga la kalau kena. Ambil masa jugak kalau nak pulihkan. Itupun masa mengandungkak kakak memang minum susu anmum perisa coklat. Pun memang bercinta nak habis setiap pagi bancuh 1 cawan pun tak habis. Masa tuh tak jumpa ostematrix lagi.

susu coklat untuk ibu mengandung
Anmum Materna Perisa Coklat

Sampai la masa pantangkan kakak Raisha baru jumpa OSTEMATRIX SHAKLEE segala masalah kekejangan kaki ketika tidur dah selesai. Alhamdulillah syukur. So dilema minum susu dah berakhir. Sebab tuh la ostematrix nih menjadi salah satu produk Shaklee yang menjadi kesukaan Cie. Hampir 2 tahun ce amalkan memang Cie sangat berpuas hati.

Fungsi ostematrix nih bukan untuk masalah kaki kejang sahaja malah banyak lagi kelebihan ostematrix yang sangat-sangat bagus untuk kita ambil setiap hari. 

MANFAAT UTAMA

Menguatkan Tulang

Kalsium nih berfungsi untuk menghalang dari osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Untuk masalah tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi atau kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

Memperbaiki Kekejangan dan Kebas

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

Meringankan Stress

Mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung, berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Ia juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

Memperbaiki Masalah Haid

Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak dapat meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

Pengalkalian Tubuh

Kalsium adalah mineral alkalin dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu usia tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

Sangat banyak kan manfaat utama ostematrix nih. Memang berbaloi Cie amalkan lebih kurang 2 tahun dah. Alhamdulillah selama tempoh 2 tahun nih memang tak pernah skip makan ostematrix. Sebelum tidur memang dah terbiasa mesti makan 4 biji. Selama 2 tahun gak dah bebas dari masalah kekejangan kaki. Syukur sangat.





Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
ID: 890962
Facebook Page: Syafiyah Vita Shoppe
Instagram: syafiyahvitashoppe
0129755310 (whatsapp/wechat/telegram)

Atau boleh juga hubungi PENGEDAR SHAKLEE SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment