Saturday, 15 November 2014

Rokok Membahayakan Kesihatan

Rokok Membahayakan Kesihatan



Apa itu rokok? 

Rokok adalah tembakau yang dibalut berbentuk silinder samada daripada kertas mahupun daripada berbagai jenis daun berukuran antara 70mm hingga 120mm dengan diameter 10mm berbeda mengikut negara. Rokok dibakar pada salah satu hujungnya dan dibiarkan membara agar asapnya dapat dihirup melalui mulut pada ujung yang lain.

bahan berbahaya dalam rokok

Bahaya Rokok

Rokok sangat membahayakan kesihatan. Bukan setakat kepada perokok tapi kat orang sekeliling yang menghidu bau asap rokok pun turut terlibat. Antara kesan bahaya rokok nih ialah kanser paru-paru, kanser perut dan usus, jantung, penyakit salur pernafasan, kemandulan, keguguran bagi wanita, bronkitis, batuk dan pelbagai lagi penyakit lain.

kesan bahaya rokok boleh menyebabkan kanser

rokok boleh membawa maut


Banyak lagi kesan bahaya akibat MEROKOK. Memang ngeri sangat. Orang lain yang merokok orang lain yang dapat akibat. Tak adil tau. Huhu.

bahaya merokok


Dah la merokok nih membahayakan kesihatan lepas tuh membazirkan duit pulak tuh. Kalau kira kan beratus boleh jimat dari merokok. Bukan dapat faedah pun. Keburukan je yang dapat.



Berbagai ikhtiar kalau kita ada niat untuk berhenti merokok. Yang penting hati kena kental, kena bersungguh-sungguh, kena yakin dengan diri sendiri.

testimoni vivix berhenti merokok


Suplemen Shaklee pun ada untuk mereka yang susah sangat nak hilangkan ketagihan merokok. Selepas amalkan pengambilan vivix terus rasa rokok tuh pahit macam hempedu. Sekali je keluar duit lepas tuh dah jimat. Selain tuh vivix memang bagus untuk kesihatan menyeluruh.

Sayangilah nyawa orang disekeliling anda. Rokok membahayakan kesihatan.

Berminat ingin mencuba produk Shaklee? Segera hubungi sy:
Roziah Muhammad Nor
0129755310

1 comment:

  1. Salam kenal...
    Setuju sesangat...sy salah seorang mangsanya...huhu...
    Btw i folow u...

    ReplyDelete