Kelebihan ESP Shaklee Non-GMO

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Hari nih Cie nak luangkan sedikit masa ingin berkongsi tentang Kebaikan ESP Shaklee berasaskan sumber protein terbaik Non-GMO. Bulan nih kan promo Energizing Soy Protein so ada baiknya Cie kongsikan sedikit info mengenai soya GMO dan non-GMO.


Apa itu GMO?

GMO atau Genetically Modified Organism adalah tumbuhan atau pun haiwan yang diubahsuai atau dimodifikasi secara genetik menggunakan teknologi kejuruteraan genetik. Wujudnya soya GMO kerana pengusaha ingin memenuhi permintaan pengguna terhadap produk soya dan mereka ingin meningkatkan penghasilan soya pada kos yang paling minimum untuk mengurangkan masalah penanaman soya seperti masalah jangkitan penyakit.

Keburukan Soya GMO

Soya GMO memang tidak bagus untuk kesihatan kita kerana ia akan meningkatkan risiko untuk mendapat reaksi alahan. Bukan itu je bahkan soya GMO menurunkan paras enzim penghadaman serta memperlahankan proses penghadaman. Soya GMO juga mengandungi toksin yang menyebabkan gangguan terhadap fungsi hati. Sistem pembiakan lelaki dan wanita juga akan terganggu disebabkan oleh soya GMO. Disamping itu juga soya GMO akan mengganggu pertumbuhan serta perkembangan bayi didalam kandungan ibu. Kebanyakkan ibu-ibu mengandung gemar sangat minum soya ketika mengandung dengan alasan dapat mencantikkan kulit bayi yang akan dilahirkan. Pastikan ibu-ibu memilih soya bukan GMO atau non-GMO.

Apa itu Non-GMO?

Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

Sebab itu ESP shaklee merupakan protein soya yang terbaik kerana bukan-GMO Soya. 
Cie nih bukan peminat soya. Memang tak pernah minum soya. Rasa macam geli je tekak nak telan. Sampai la terjumpa ESP nih masa pantangkan kakak. Mula-mula minum kepit jugak hidung. Haha. Nak habiskan 1 mug tuh 1/2 hari. Punyalah dah set kat minda soya itu menggelikan. Tapi lama kelamaan Cie dah boleh terima minum ESP. Dah pandai minum ESP plain je dengan air suam. Memang best. Korang patut try. Sebab banyak sangat kelebihan ESP nih bukan Cie je cakap tapi ramai orang yang amalkan dan mendapat hasil yang memuaskan. Tak kenal maka tak cinta.

GMO atau Genetically Modified Organism adalah tumbuhan atau pun haiwan yang diubahsuai atau dimodifikasi secara genetik menggunakan teknologi kejuruteraan genetik. Wujudnya soya GMO kerana pengusaha ingin memenuhi permintaan pengguna terhadap produk soya dan mereka ingin meningkatkan penghasilan soya pada kos yang paling minimum untuk mengurangkan masalah penanaman soya seperti masalah jangkitan penyakit.

Kelebihan ESP Shaklee


ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

Memberikan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. Protein soya membantu mengurangkan kolesterol. Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.

Tak hairan la kan ramai sangat jatuh hati dengan ESP shaklee non-GMO nih. Semua boleh. Nak kurus, nak cantik, nak mempercepatkan pengeluaran susu, nak kuatkan rahim, nak pelihara kesihatan menyeluruh. Pendek kata untuk semua pasti boleh.

Pesanan Cie buat peminat soya, periksa dulu soya yang anda minum tuh GMO atau NON-GMO.


Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
Double SR Enterprise ( CT 0028861-M )
ID: 890962
Instagram: syafiyahvitashoppe
Emel: syafiyahvitashoppe@yahoo.com
0129755310 (whatsapp/wechat/telegram)


Atau boleh juga hubungi PENGEDAR SHAKLEE SELURUH MALAYSIA
Share this article:

No comments:

Post a Comment