Wednesday, 1 April 2015

Welcome April Welcome GST

Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Lately kecoh sangat mengenai isu GST nih kan. Kat mana-mana je semua duk perkatakan tentang GST. Kat Facebook la paling ketara. Newsfeed penuh tentang GST. Ada yang mengata, ada yang memaki hamun, ada yang macam-macam la. Semak nak baca kan. Bagi Cie mudah je kita jangan rumitkan keadaan. Kita cari jalan penyelesaian macam mana nak bagi pendapatan kita bertambah supaya dapat menampung perbelanjaan yang semakin meningkat. Its better than kita duk maki hamun kerajaan tapi takde hasil. Duit kita tetap tak bertambah pun kan.

GST akan menggantikan cukai jualan dan perkhidmatan yang sedia ada. Pada masa ini cukai jualan dikenakan ke atas barangan ketika diimport atau di peringkat perkilangan. Cukai perkhidmatan pula dikenakan ke atas perkhidmatan tertentu termasuk profesional, hotel dan restoran. GST didakwa sebagai sistem cukai yang lebih komprehensif, efisyen, telus dan efektif. Ia juga diduga akan menambahkan pendapatan cukai tahunan untuk kerajaan. Dalam sebuah reaksi seorang pensyarah perakaunan dari UiTM berpendapat GST tidak membebankan dan akan menambahkan hasil negara.
Sumber gambar: google.com


Sebagai manusia yang masih ada kudrat dan daya kita cuba sedaya upaya untuk tingkatkan pendapatan kita. Suka atau tak kerajaan dah pun melaksanakan apa yang dikatakan. So kita sebagai rakyat Malaysia takkan nak pindah negara pulak kan. Hadap jela dengan redha. Hihihi.

Alhamdulillah pilihan Cie untuk berbisnes Shaklee beberapa tahun yang lepas adalah pilihan yang sangat bijak. At least boleh menambahkan pendapatan yang sedia ada. Keadaan ekonomi semakin meningkat memang kalau harapkan gaji semata-mata memang tak cukup. Yelah semua keperluan perlu disediakan untuk anak-anak lagi. Nasihat Cie kepada sesiapa sahaja berniagalah insyaallah boleh membantu anda yang didalam kesempitan. Tak kira la apa jua perniagaan anda. Jangan jual benda-benda haram sudah la kan. Hihihi.

Berhentilah merungut ye u alls. Jom kita tingkatkan ekonomi keluarga kita. Berminat nak menjana pendapatan bersama Shaklee? Boleh hubungi Cie ye untuk keterangan lanjut. Kita sama-sama tingkatkan pendapatan keluarga kita.




Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
Double SR Enterprise ( CT 0028861-M )
ID: 890962
Facebook Page: Petua Nak Kurus
Instagram: syafiyahvitashoppe
Emel: syafiyahvitashoppe@yahoo.com
0129755310 (whatsapp/wechat/sms)

2 comments:

  1. moga-moga kita semua dimurahkan rezeki oleh Allah SWT...

    ReplyDelete