5 Tanda Diet Anda Berjaya - BLOG ROZIAH @ CIE

Tuesday 18 August 2015

5 Tanda Diet Anda Berjaya

Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Rasa-rasa macam dah berjaya diet tapi tidak berjaya sepenuhnya. Jangan risau ye. Ada beberapa petunjuk yang menunjukkan diet anda berjaya. So anda tidak perlu bergantung sepenuhnya kepada mesin penimbang. Tak semestinya berat je yang turun. Ada pengurangan pada bahagian badan yang lain.




5 tanda diet berkesan


Lingkaran Pinggang

Apabila pinggang sudah semakin mengecil tandanya diet anda semakin berjaya. Tapi bergantung pada seseorang juga. Ada yang berat turun tapi lingkaran pinggang tidak berubah. Oleh kerana itu anda seharusnya meneruskan aktiviti diet anda sehingga berjaya capai berat ideal.

Semangat Untuk Bersenam

Mempunyai semangat ketika bersenam, rasa menyenangkan, rasa tidak membebankan. Itu tandanya usaha anda untuk turunkan berat badan adalah berjaya. Jika anda malas dan tiada semangat untuk bersenam maka hasilnya berat badan anda akan sukar untuk turun.

Badan Lebih Segar

Setiap hari ketika bangun pagi anda akan berasa badan lebih segar dan ringan. Kerja-kerja harian pun dapat dilakukan dengan lebih bersemangat dan merasakan rehat yang cukup. Ini bermakna  diet yang anda lakukan adalah betul dan nutrisi yang anda ambil mencukupi.


Tidak Mudah Diserang Penyakit

Jika anda sentiasa didalam keadaan cergas, fit dan tidak mudah sakit, ini menunjukkan anda berada didalam situasi, metabolisme dan penghadaman yang baik.


Ditegur Kawan-kawan

Tidak sia-sia program diet anda apabila ramai kawan-kawan pejabat mula menegur akan perubahan pada diri anda. Mereka nampak anda kelihatan sedikit kurus berbanding sebelum ini.


So bila dah rasa macam ada perubahan yang dinyatakan ternyata program diet anda telah berkesan tapi perlu diingat ye walaupun ada perubahan tak semestinya anda terus meninggalkan program diet anda dan meneruskan rutin lama kembali. Disini Cie ingin kongsikan 5 tabiat pemakanan yang sihat untuk dijadikan panduan kepada anda didalam usaha mengekalkan berat badan yang ideal. Program diet yang berjaya berpunca dari pengambilan makanan yang sihat. Nilaikan makanan yang diambil itu supaya membantu diet anda dan secara tak langsung dapat meningkatkan kesihatan diri anda.

5 TABIAT PEMAKANAN YANG SIHAT

Cara Makan

Makan mengikut panduan pemakanan sihat yang mudah dan jangan sesekali mengambil kira keenakan makanan sahaja tanpa memikirkan tentang pemakanan sihat.

Pengambilan Sarapan

Pastikan sarapan yang akan diambil dan disediakan itu dapat membantu membakar lemak sepanjang hari.

Elakkan Makanan Diproses

Makanan yang diproses kebanyakkannya adalah tidak sihat. Elakkan memakan makanan yang diproses. Hidangan dari bahan-bahan yang segar jauh lebih bekhasiat.

Makan Setiap 3-4 jam

Dengan cara ini membolehkan kandungan gula dalam darah dan paras insulin akan menjadi stabil. Ia juga dapat menghalang daripada makan secara berlebihan pada waktu lain.

Lebihkan Makanan Warna-warni

Pastikan pengambilan makanan yang berwarna-warni seperti buah-buahan dan sayur-sayuran baru setiap hari untuk menambahkan nutrien penting didalam badan.


Kalau berminat nak dapatkan SET PENGURUSAN BERAT BADAN pun boleh hubungi Cie ye.


Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
Double SR Enterprise ( CT 0028861-M )
ID: 890962
Facebook Page: Syafiyah Vita Shoppe
Instagram: ROZIAH_MUHAMMAD_NOR
Emel: syafiyahvitashoppe@yahoo.com
0129755310 (whatsapp/wechat/sms)

Daftar Keahlian Sila Isi: BORANG KEAHLIAN SHAKLEE

2 comments: