Cara Mengatasi Masalah Keputihan Wanita - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Friday 28 August 2015

Cara Mengatasi Masalah Keputihan Wanita

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

 Fluor Albus atau lebih dikenali dengan keputihan merupakan sekresi vaginal pada wanita. Keputihan terbahagi kepada dua jenis iaitu keputihan normal dan keputihan abnormal. Keputihan normal adalah yang biasanya terjadi setiap bulan menjelang ketika haid ataupun selepas waktu haid dan ketika masa subur. Keputihan abnormal pula biasanya disertai dengan rasa gatal didalam vagina dan disekitar bibir vagina dibahagian luar. Biasanya keputihan terjadi disebabkan oleh bakteria dan virus.


keputihan boleh diatasi dengan produk shaklee


Keputihan boleh dirawat jangan risau tau. Yang penting kita kena amalkan kebersihan diri supaya bakteria dan virus tidak akan menyebabkan keputihan berlaku. Bila kita dibelenggu masalah keputihan nih menyebabkan kita akan rasa stress dan rasa rendah diri. Secara jujurnya Cie pun pernah alami masalah keputihan nih. Kadang-kadang naik risau pulak nanti boleh effect apa-apa tak kan. Alhamdulillah kini dah tiada masalah keputihan.

Cara Cie mengatasi keputihan mudah je. Selain dari penjagaan diri, Cie amalkan juga pengambilan suplemen Shaklee untuk masalah keputihan. Cie amalkan pengambilan Alfalfa Complex, Garlic Complex, B-Complex, GLA Complex. Memang sangat berkesan dengan Cie. Sebelum nih amalkan pelbagai petua semuanya tak berkesan. Alhamdulillah dah jumpa cara mengatasi masalah keputihan dengan sangat berkesan.

Cie kongsikan kat sini fungsi bagi setiap produk yang Cie amalkan tuh. Macam mana ianya berfungsi untuk menghilangkan masalah keputihan.

Alfalfa Complex

Alfalfa nih mempunyai sifat anti kulat. Alfalfa dihasilkan daripada tanaman Alfalfa (Medicago Sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos atau baja bebas kimia. Sangat bagus untuk keputihan kerana bersifat anti kulat.


Garlic Complex

Merupakan antibiotik semulajadi dan membunuh kulat. Bawang putih memang merupakan antibiotik semulajadi so kalau tak boleh nak telan bawang putih yang mentah tuh boleh try telan Garlic Complex nih. Garlic Complex nih pun dihasilkan dari bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California diwaktu musim panas.  Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (tidak semua tablet garlic yang dijual dipasaran mengandungi Allicin aktif). Memang digalakkan mereka yang mempunyai masalah keputihan mengamalkan pengambilan garlic kerana keputihan itu sendiri berpunca dari bakteria dan virus.

 

B-Complex

Kekurangan Vitamin B boleh menyebabkan infeksi vagina. Disebabkan itu digalakkan untuk mengambil B-Complex untuk keseimbangan Vitamin B didalam tubuh. Sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. B-Complex Shaklee menawarkan Vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis Vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.

 

GLA Complex

Berkesan sebagai bahan anti kulat. Herba tradisi yang dipercayai. Borage adalah herba kegemaran orang barat. Ianya dapat mengeluarkan virus. GLA Complex  merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E.

Kesemua ini Cie amalkan sehingga kini. Risau kalau keputihan berulang kembali. Biarlah kesihatan dijaga selagi terdaya.Sebab tak susah pun kena makan suplemen Shaklee nih je. Tak perlu la nak cari akar kayu la, rumput rumpai la. Boleh je order dari Cie kalau berhajat nak mencuba ye. Sangat digalakkan anda mencuba.

 

 


Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
Double SR Enterprise ( CT 0028861-M )
ID: 890962
Facebook Page: Syafiyah Vita Shoppe
Instagram: SYAFIYAHVITASHOPPE
Emel: syafiyahvitashoppe@yahoo.com
0129755310 (whatsapp/wechat/sms)

Daftar Keahlian Sila Isi: BORANG KEAHLIAN SHAKLEE

1 comment:

  1. sesekali keputihan tu datang juga...terima kasih di atas perkongsian...

    ReplyDelete