8 Tanda Badan Bertoksin - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Friday 22 April 2016

8 Tanda Badan Bertoksin

Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Toksin ialah bahan buangan beracun yang terdapat didalam tubuh kita. Ia perlu disingkirkan melalui proses detoksifikasi (detox) supaya tubuh badan kita dapat menyerap nutrisi dari pemakanan yang kita makan.


8 TANDA BADAN BERTOKSIN


SEMBELIT

Sembelit sangat berbahaya kerana boleh menyebabkan kanser usus. Pastikan anda membuang air besar sekurang-kurang 2 kali sehari untuk memastikan bahan buangan pepejal dan cecair bertoksin tidak tersimpan lama didalam badan yang akhirnya membawa penyakit.


PERUT KEMBUNG

Usus yang tidak bersih dan dipenuhi dengan toksin boleh menyebabkan angin terperangkap dan sekaligus boleh menyebabkan perut kembung.


SAKIT KEPALA

Toksin yang banyak didalam badan juga boleh menyebabkan anda akan mengalami sakit kepala dengan kerap bahkan ia boleh menyerang hampir setiap hari.


LETIH DAN TIDAK BERTENAGA

Toksin yang terkumpul didalam badan boleh menyebabkan anda akan kehilangan tenaga, lesu serta tidak bermaya kerana toksin tersebut telah mencuri tenaga anda.


NAFAS BERBAU

Usus yang terlalu kotor dan tidak dibersihkan boleh menyebabkan nafas akan berbau busuk dan menimbulkan ketidakselesaan kepada sesiapa yang berkomunikasi dengan anda.


PERUT BUNCIT

Najis yang terkumpul lama didalam usus akan mengeras serta menjadi tempat angin berkumpul yang boleh menyebabkan perut menjadi buncit.


KERAP LAPAR

Apabila toksin terlalu banyak didalam usus, usus tidak boleh menyerap nutrisi dari makanan yang kita makan. Disebabkan itu kita kerap berasa lapar dan ingin mengunyah.


KULIT BERMINYAK / JERAWAT

Detox segera untuk nyahkan toksin dari badan kita.


Banyak kan tanda badan kita dipenuhi dengan toksin. So kalau nak makan apa-apa suplemen kita perlu la detox terlebih dahulu supaya suplemen yang kita makan itu betul-betul berkesan. Saya cadangkan anda detox dengan SET DETOX SHAKLEE yang tengah offer sehingga bulan Jun 2016. Kalau anda berminat nak dapatkan boleh la whatsapp 0129755310 untuk keterangan lanjut.

No comments:

Post a Comment