6 Kelebihan Ostematrix Shaklee - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Thursday 14 March 2019

6 Kelebihan Ostematrix Shaklee

OSTEMATRIX SHAKLEE

Ostematrix lebih daripada sekadar kalsium. Ianya juga membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Mengandungi juga magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan magnesium untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.

KELEBIHAN OSTEMATRIX SHAKLEE DAPAT MEMBANTU PELBAGAI MASALAH



6 Kelebihan Ostematrix Shaklee

#1 KELEBIHAN OSTEMATRIX SHAKLEE | MEMBANTU IBU MENYUSU

Ibu menyusu perlukan keperluan kalsium yang lebih tinggi daripada ibu yang tidak menyusukan bayi. Ini kerana Ostematrix membantu membekalkan kalsium yang mencukupi untuk ibu. Ibu menyusu juga kerap mengalami sakit belakang dan sebagainya ketika menyusukan bayi so Ostematrix sangat membantu mengatasi masalah lenguh-lenguh dan masalah lain.

6 Kelebihan Ostematrix Shaklee

#2 KELEBIHAN OSTEMATRIX SHAKLEE | MEMBANTU MASALAH SENGGUGUT

Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak dapat meringankan sakit senggugut dan membantu membuang air kecil dengan mudah. Ostematrix juga meringankan sakit kepala dan pitam. Malah ianya juga dapat menggalakkan tidur yang lebih selesa dan lena.

6 Kelebihan Ostematrix Shaklee

#3 KELEBIHAN OSTEMATRIX | MEMBANTU MENGUATKAN TULANG

Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka,gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah memekat.

6 Kelebihan Ostematrix Shaklee

#4 KELEBIHAN OSTEMATRIX SHAKLEE | MEMBANTU MASALAH INSOMNIA

Kalsium dan Magnesium yang mencukupi dapat memberikan tidur yang lebih lena tanpa ada sebarang masalah insomnia.
6 Kelebihan Ostematrix Shaklee

#5 KELEBIHAN OSTEMATRIX SHAKLEE | MEMBANTU MASALAH SEMBELIT

Magnesium yang terkandung dalam Ostematrix berfungsi untuk melegakan otot dalam usus dan juga membantu melembutkan najis bagi melancarkan pergerakan najis. So mereka yang alami masalah sembelit yang serius sangat digalakkan untuk ambil Ostematrix.

6 Kelebihan Ostematrix Shaklee

#6 KELEBIHAN OSTEMATRIX SHAKLEE | MEMBANTU IBU HAMIL

Sewaktu hamil, bayi akan mengambil sedikit kalsium daripada ibu. Oleh itu Ostematrix membantu menambah kalsium dalam menu diet harian ibu. So tak perlu minum susu dah. Hanya telan caplets sahaja anda akan dapat keperluan kalsium yang mencukupi.
6 Kelebihan Ostematrix Shaklee


KESAN JIKA TERLEBIH KALSIUM?

Kalsium berlebihan boleh memberi kesan kepada buah pinggang seperti terjadinya batu karang atau batu dalam hempedu. Ini terjadi apabila jurang nisbah kalsium dan magnesium sangat besar. Jika kekurangan magnesium akan menyebabkan kalsium tidak dapat diserap sepenuhnya oleh tubuh dan menyebabkan buah pinggang menjadi toksik.

Oleh itu apabila membeli suplemen kalsium, anda waji meneliti kandungan magnesium dan Vitamin D bersama kerana kedua-dua perlu untuk membantu penyerapan maksimum kalsium.


Cie nak kongsikan TESTIMONI mereka yang telah mengamalkan OSTEMATRIX. Namun begitu hasil bagi setiap individu adalah berbeza.

TESTIMONI OSTEMATRIX SHAKLEE

testimoni ostematrix shaklee


testimoni ostematrix shaklee


testimoni ostematrix shaklee


testimoni ostematrix shaklee


testimoni ostematrix shaklee


testimoni ostematrix shaklee


Berminat nak mencuba Ostematrix atau mana-mana produk Shaklee boleh terus hubungi Cie 012-9755310 atau boleh terus klik WHATSAPP

Berminat nak join Shaklee untuk dapatkan harga ahli atau berminat nak menambah side income? Anda boleh hubungi Cie 012-9755310 atau boleh terus klik WHATSAPP

Anda juga boleh mendaftar keahlian Shaklee secara terus di website Shaklee sila klik PENDAFTARAN KEAHLIAN SHAKLEE