Monday, 3 February 2020

CoQ-Trol Plus Shaklee

COQ-TROL PLUS



CoQ-Trol Plus membantu anda kekal aktif dan bertenaga dengan Coenzyme Q10 atau CoQ10, antioksidan yang menyokong sel untuk menghasilkan tenaga. Actually Coq ni produk baru mula dijual kat Malaysia Januari 2018. Sebelum ni produk CoQ Health tapi telah dihentikan penjualan kat Malaysia so Shaklee bawa masuk pulak produk baru. Tapi Coq-Trol Plus ni lagi mantop dari CoQ Health.

BAHAN-BAHAN DALAM COQ-TROL PLUS

1. COENZYME Q10 (CoQ10)

CoQ10 digelar sebagai "miracle nutrient" atau "universal antioxidant". Ia adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, iaitu pusat stesen janakuasa sel. CoQ10 juga banyak terdapat di dalam sel otak, jantung, dan hati.

CoQ10 adalah nutrien larut lemak yang ada di dalam badan dan ia juga ada di dalam semua sel-sel badan. Dan kebanyakan CoQ10 ini banyak terdapat di dalam jantung, hati, buah pinggang, dan pankreas. Jika tiada CoQ10, sel-sel dalam badan tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ-organ tidak dapat berfungsi dengan baik.

CoQ10 juga penting untuk aktiviti antioksidan yang kuat, melindungi membran sel daripada radikal bebas.

Sebagai antioksidan yang kuat, CoQ10 dapat membantu melindungi arteri daripada pengoksidaan LDL, kolesterol jahat. Ia penting bagi membantu menggalakkan fungsi saluran darah, termasuk mengangkut darah ke jantung.

Manfaat Coenzyme Q10

  • Menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari.
  • Antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.
  • Tenaga kepada sel agar jantung dapat berfungsi dengan baik
  • Mengurangkan kesan sampingan pengambilan statin.
  • Menggalakkan pengeluaran enzim CoQ10 di dalam tubuh.
  • Melindungi arteri daripada kerosakan akibat oksidasi LDL (kolesterol jahat).
  • Membantu merawat kegagalan jantung
  • Membantu masalah kesuburan dengan meningkatkan
  • kualiti, aktiviti dan tumpuan sperma dengan meningkatkan perlindungan antioksidan.
  • Membantu mengurangkan sakit kepala dan migrain.
  • Meningkatkan prestasi senaman.
  • Membantu mencegah kanser.
Tahap Coenzyme Q10 di dalam tubuh kita akan menurun apabila usia makin meningkat. Dan juga penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol boleh menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh. Kajian telah menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan.

Untuk mendapatkan 100mg Coenzyme Q10, kita perlu mengambil makanan berikut :


Mampu tak nak makan semua tu untuk dapatkan hanya 100mg CoQ10? Baik makan 1 biji CoQ-Trol Plus je kan sama je khasiat dengan makanan-makanan tu.

2. RESVERATROL

Resveratrol adalah sejenis fitonutrien yang terdapat pada wain merah, kulit warna merah pada anggur, dan jus anggur ungu. Resveratrol juga berperanan untuk kesihatan jantung dan saluran darah.

Dalam kajian makmal, resveratrol telah terbukti untuk membantu mengurangkan pengoksidaan LDL dan melancarkan peredaran saluran darah. Salur darah ini penting untuk menggalakkan pengaliran darah yang sihat.

Resveratrol adalah sejenis anti oksida – polifenol. Ia banyak terdapat di dalam tumbuh-tumbuhanan, buah-buahan, bijian dan kekacang. Yang paling tinggi adalah pada kulit anggur merah. Resveratrol ini bertindak sebagai ‘sistem imunisasi’ atau perisai untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan virus dan bakteria.

Manfaat Resveratrol


  • Anti penuaan
  • Melindungi jantung
  • Melindungi dari luka akibat radiasi UV
  • Melindungi dari kerosakan pada bahagian otak
  • Merencat sel kanser dari semakin serius
  • Mengurangkan pelekatan antara platlet (respon anti-radang)
  • Menghalang pengoksidaan LDL
  • Melindungi dari peparu dari kerosakan DNA dan kematian sel
  • Melindungi saraf
  • Menghalang virus herpes jenis 1 & 2 dari merebak


3. TOKOFEROL

Tokoferol ni sebenarnya sebahagian daripada keluarga Vitamin E. Dia banyak terdapat di dalam minyak sayuran, kacang, ikan dan sayur-sayuran berdaun hijau. Untuk mendapat sumber tokoferol ini biasanya ia diambil dalam bentuk Vitamin E. Vitamin E ni juga tinggi antioksidan yang baik untuk kulit dan kesihatan.

Manfaat Tokoferol


  • Memudarkan parut
  • Mencegah kedutan
  • Memperbaiki kesan sunburn
  • Membaiki hyperpigmentasi kulit
  • Melembutkan Tangan Kasar dan Kering
  • Agen pembersih
  • Menghapuskan Stretch Marks
  • Memperbaiki Dermatitis
  • Memperbaiki kesan terbakar
  • Mencegah kanser kulit
  • Memperbaiki masalah kulit seperti Eczema dan Psoriasis
  • Membaiki bibir pecah
  • Menyihatkan rambut
  • Memperbaiki rambut pecah dan rosak
  • Menguatkan kuku
  • Mengurangkan kesan buruk kolesterol
  • Menyeimbangkan hormon
  • Membantu simptom PMS


KEBAIKAN COQ-TROL PLUS


  • Membantu kekal bertenaga
  • Menyokong gaya hidup yang aktif dan cergas
  • Membaiki perdaran darah yang sihat
  • Mengekalkan kolesterol yang sihat
  • Menguatkan otot jantung
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Meingkatkan pergerakan sperma
  • Meningkatkan kuantiti sperma
  • Memperbaiki kualiti ovum
  • Mempunyai peluang tinggi untuk persenyawaan
  • Bertindak sebagai pelindung UV kepada kulit
  • Memberi tenaga untuk penghasilan dan pembaikan sel kulit
  • Memperbaiki jerawat dan kesan parut pada kulit
  • Kulit lebih anjal dan sihat
  • Kulit kurang berkedut
  • Melambatkan proses penuaan kulit dan badan
  • Meningkatkan daya ingatan & pembelajaran
  • Lebih fokus dan peka
  • Mengurangkan risiko penyakit berkaitan dengan penuaan, iaitu Alzheimer dan Parkinson


KEISTIMEWAAN COQ-TROL PLUS

  • Diperbuat dari sumber semulajadi
  • Berkepekatan tinggi 100mg CoQ10
  • Mengandungi 2mg Resveratrol
  • Mengandungi 5mg Tokoferol atau lebih dikenali sebagai Vitamin E sebagai antioksidan
  • Ianya dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun untuk penyerapan optimum.
  • Bebas Gluten

SIAPA YANG PERLUKAN COQ-TROL PLUS


  • Masalah berkaitan jantung
  • Kolesterol tinggi
  • Darah tinggi
  • Kulit cantik / Awet muda
  • Alzheimer
  • Lemah otot
  • Badan jenis cepat letih
  • Tingkatkan kesuburan
  • Baru lepas pembedahan jantung
  • Anda yang berumur 40 tahun ke atas
  • Sesiapa saja yang ingin sihat

BERAPA BANYAK COQ10 YANG ANDA PERLUKAN?

Kajian telah menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan. Walaupun CoQ10 secara semulajadi dihasilkan oleh badan kita, ianya merosot seiring dengan gaya hidup dan usia.

Seawal usia 20 tahun, tubuh kita akan mengalami kesukaran untuk menghasilkan CoQ10. Mereka yang mengambil statin, ubat untuk merendahkan kolesterol, memerlukan jumlah CoQ10 yang lebih tinggi kerana ubat tersebut mengurangkan penghasilannya dalam badan sebanyak 40%!

Percaya tak dengan pengambilan CoQ-trol Plus dalam botol pertama atau dengan konsisten akan menampakkan kesan positif untuk kesihatan anda?

KESAN POSITIF PENGAMBILAN COQ-TROL PLUS

Serangan Jantung

Satu kajian klinikal mendapati bahawa orang yang mengambil suplemen CoQ10 setiap hari dalam masa 3 hari selepas serangan jantung berkemungkinan kurang mendapat serangan jantung dan kesakitan dada.

Tekanan Darah Tinggi

Dalam satu kajian, selepas mengkaji 12 kajian klinikal, penyelidik menyimpulkan bahawa CoQ10 berpotensi untuk menurunkan tekanan darah sistolik sehingga 17 mm Hg dan tekanan darah diastolik oleh 10 mm Hg, tanpa kesan sampingan yang ketara.

Otot

Kajian menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan kesakitan otot yang berkaitan dengan rawatan statin

Diabetes

Suplemen CoQ10 boleh meningkatkan kesihatan jantung dan gula dalam darah serta membantu menguruskan tekanan darah tinggi untuk orang yang ada menghidap diabetes.

Pembedahan jantung

Penyelidikan klinikal menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, menguatkan fungsi jantung, dan mengurangkan kejadian jantung yang tidak teratur (aritmia) semasa fasa pemulihan pembedahan jantung.

Migrain

Sesetengah kajian menunjukkan bahawa CoQ10 mungkin mengurangkan kekerapan sakit kepala.


TESTIMONI COQ-TROL PLUS

BOLEH TENGOK SINI: Testimoni Coq-Trol Plus


JIKA ANDA BERMINAT UNTUK MEMBUAT PESANAN PRODUK SHAKLEE ATAU MENYERTAI KEAHLIAN SHAKLEE BOLEH KLIK LINK DIBAWAH