0
Mood geram petang2 gini...alkesahnye pasal tapau makanan je pon...gare2 pkcik tak berapa nak hensem tuh charge makanan i tesangat mahal...haruslah sakit hati kan...

U ols bayangkan untuk nasi putih,ayam goreng kicap n sawi goreng dia charge i rm7 u ols...RINGGIT MALAYSIA ye bukan RUPIAH!!!

geram betol rase...dia kire rm3.50 untuk ayam,rm2 untuk sayur sawi, rm1.50 untuk nasi putih...
Sayur baru seringgit kot 1 ikat..ayam tuh letak la  dalam rm16 seekor...pastu potong la dalam 12 ketul...lebih kurang seringgit lebih ayam mentah..nasi pulak beras baru brape je sekilo...rm1.50 untuk nasi lebih kurang sesenduk setengah...fuhhhh memang untung gile kalo macam tuh...

Nih belom ambik ulam n sambal...tuh charge lain pulak...gile tecekik betol....geram je nak pulang balik nasi pakcik tuh suruh die makan sendiri...

Mahal2 pon besepah gak orang makan kat c2...kalau camnih baik bukak kedai makan memang tesangat untung...

Nak kire pulak untung pakcik tuh dapat sehari...purata jela nih...contohnya seorang customer pakcik tuh makan rm7 sekepala...sehari untuk makan tengahari ade dalam 50orang x rm7 = rm350 sehari...kate la dia bukak sebulan 20 hari...rm350 x 20 = rm7000 u ols...tuh kalo seorang rm7...kalau rm10...lu kira la sendiri...gua dah sakit hati tengok pakcik tuh kaya raya...

Nih la rupe makanan pakcik tuh jual...i masak lagi sedap
Makanan mahal ingat boleh kenyang sampai esok...tak sampai 2jam dah lapar balik...dasar kuat makan...haha

Post a Comment Blogger

 
Top