nutrisi untuk ibu menyusu ketika bulan ramadhan - BLOG ROZIAH @ CIE

Tuesday 24 June 2014

nutrisi untuk ibu menyusu ketika bulan ramadhan

as salam
salam sejahtera

set menyusu shaklee


alhamdulillah tak lama lagi kita umat islam akan menunaikan rukun islam iaitu meyambut kedatangan bulan ramadhan yang penuh dengan barakah. ramadhan 1435 hijrah. sekejap je masa berlalu kan. maybe ramai lagi yang tengah berjuang untuk menggantikan puasa disaat2 akhir kan.

alhamdulillah puasa tahun lepas i mengandung so puasa penuh la. syukur alhamdulillah. tak perlu nak ganti puasa. biasanya kita nih liat sikit nak gantikan puasa. mesti buat dihujung2 waktu. berpuasa dibulan bukan bulan ramadhan memang betul2 menguji kita sebab tuh jadi liat. masyaallah. puasa isnin khamis lagi la liat. subhanallah. sebenarnya Allah dah bagi kita peluang untuk kumpul saham akhirat tapi kita??

bulan puasa nih ibu menyusu la yang paling berjuang untuk berpuasa. bayangkan kalau bulan biasa sehari kita perlu minum air yang banyak tapi bila bulan puasa hanya boleh minum selepas berbuka hingga waktu sahur sahaja so ibu2 perlu menahan dahaga. tapi pengeluaran susu tetap seperti biasa. jadinya ibu menyusu perlukan suplemen untuk membantu ketika bulan puasa.

suplemen penting bagi membantu ibu-ibu menyusu mendapatkan nutrisi yang mencukupi untuk disalurkan kepada bayi yang disusukan. bukan mudah untuk ibu-ibu menyusu mendapatkan nutrien yang mencukupi dari pemakanan. ibu-ibu menyusu boleh la tambahkan dengan pengambilan suplemen untuk membantu.

berikut merupakan cadangan suplemen untuk ibu menyusu sepanjang bulan puasa:

MEAL SHAKES
Nutrisi lengkap: menyediakan 24 jenis vitamin, mineral & zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin & mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesitin soya yg bekerjasama dgn vitamin larut lemak.

PERFORMANCE DRINK
Penghilang dahaga & penyahhidratan merupakan penyebab biasa bagi kelesuan dan tahap pencapaian yang kurang memberangsangkan. Shaklee Performance® terbukti secara klinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air.  Tambahan pula, Performance mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain.

ENERGIZING SOY PROTEIN
Pembekal tenaga: membekal tenaga dengan segera & meningkatkan sistem imun. ESP juga dapat membantu mempercepatkan proses pengeluaran susu serta memberikan rasa kenyang yang berpanjangan. ESP juga menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. juga mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian dan soya isoflavones

bukan ibu menyusu je tau. ibu mengandung, orang dewasa, warga emas, pelajar, orang yang kuat bekerja memang sangat sesuai mengambil 3 produk ini. memang terbukti berkesan. saya sendiri masa mengandung tahun lepas memang mengambil 3 produk ini saya memang sentiasa bertenaga. macam orang tak berpuasa je sedangkan berpuasa dan mengandung pulak tuh.

so sesiapa yang ingin dapatkan produk ini boleh hubungi sy di FACEBOOK Roziah Muhammad Nor atau melalui whatspp/wechat/telegram ke 0129755310 atau boleh hubungi pengedar shaklee dibawah jaringan kami boleh klik Our Shaklee Distributor

No comments:

Post a Comment