Tutorial eSell Shaklee - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Friday 4 July 2014

Tutorial eSell Shaklee

As Salam
Salam Sejahtera

Hari Jumaat yang indah. Bersiaran kat Office menggunakan wifi broadband yang seperti siput sedut jek. Geram betul ahkak cepat betul habis kuota 4GB. Okey i bukan nak cerita pasal broadband nih tapi i nak share tutorial Esell. Kalau yang masih tertanya-tanya apakah Esell nih geng-geng Pengedar Shaklee Malaysia mesti tau.

Portal yang baru dilancarkan oleh Shaklee didalam Shaklee2u khas untuk semua pelanggan-pelanggan yang bukan ahli yang ingin memesan produk-produk Shaklee. Pembayaran boleh menggunakan Debit Card atau Credit Card. Make sure baki duit mencukupi. Penghantaran akan diuruskan oleh pihak Shaklee. Konsultasi akan diberikan oleh Pengedar cuma pembelian sahaja diuruskan oleh pelanggan.

So portal nih akan memudahkan pelanggan untuk memesan terus produk dari Shaklee. Tutorial nih sebagai kemudahan kepada Pengedar-pengedar Shaklee untuk menggunakannya. 


Masukkan 'ID & password'.

2. Selepas log in paparan ini akan keluar so anda boleh nampak kat hujung sekali seperti dalam bulatan. Jika tidak kelihatan anda perlu refresh atau tekan F5. Selepas itu Klik eSell.

3. Seterusnya klik 'Create eSell'.


4. Klik 'eSell Name' untuk kita namakan set yang kita nak buat. 


 5. Masukkan nama set yang kita nak buat. I bagi contoh SET PANTANG.

6. Di paparan skrin kita akan muncul senarai produk Shaklee. Kita just tekan next je untuk senarai produk yang lain.


7. So just tick sahaja pilihan produk yang kita nk.


8. Untuk pilihan produk lain kita klik 'Next' je lepas tuh nanti akan keluar senarai produk yang lain so ulang langkah 7 hingga selesai semua produk untuk set tersebut kita tick.


9. Klik 'Add' untuk memasukkan semua produk yang kita tick tadi.


10. Secara automatik produk yang kita set tadi dah masuk ke dalam 1 group.


11. Untuk dapatkan link yang kita ingin gunakan nanti kita boleh klik 'Download'. Nanti akan keluar paparan seperti dibawah.


12. Selepas klik 'download' akan keluar seperti dalam gambar so anda boleh lah copy untuk diletakkan di blog atau facebook. 

Senang je kan nak buat. Semudah 1 2 3. Hihi. Semoga dengan adanya tutorial ini dapat membantu para pengedar shaklee mendapatkan tutorial untuk membuat eSell sebagai kemudahan kepada semua pelanggan. Maafkan saya jika tutorial ini kurang jelas. Baru pertama kali saya buat tutorial tau. Nak printscreen dari notebook pun jenuh semalam menggoogle. Nasib terjumpa.

Saya dah buat semalam dan dah post pun kat Facebook dan blog. Teruja bila dengar Shaklee dah soft launch terus try. Insyaallah portal ini akan dilancarkan pada Ogos 2014.

Contoh I buat kat blog.

Contoh buat kat Facebook.

Tutorial untuk tepek kat Facebook & Blog tengok atas tahap kerajinan. Kalau rajin insyaallah akan dikongsi.

Pengedar Shaklee Kuala Lipis
012 9755310







No comments:

Post a Comment