4 Fakta Tentang Selulit - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Wednesday 4 March 2015

4 Fakta Tentang Selulit

Assalamualaikum. Salam Sejahtera.


Selulit

Selulit adalah musuh bagi setiap wanita. Tiada wanita yang suka jika setiap inci tubuh mereka mempunyai selulit. Selulit membuatkan kaum wanita tidak senang duduk. Kebiasaannya membelenggu ibu-ibu selepas melahirkan anak.



Selulit adalah musuh setiap wanita. Siapa yang suka jika mendapati ada selulit di pelbagai inci bahagian tubuh badan. Selulit selalu menjadi masalah yang hampir ramai wanita mengalaminya terutama selepas melahirkan bayi.

Setiap wanita pasti mengidamkan tubuh yang mulus tanpa kehadiran selulit. Namun anda perlu mengenali dan memahami tentang selulit sebelum anda berusaha keras mengusir pergi si selulit.

Kewujudan Selulit Adalah Normal

Anda perlu ketahui bahawa kewujudan selulit pada tubuh anda adalah normal. Pakar perubatan menganggap selulit sebagai karektor sekunder seorang wanita seperti memiliki payu dara atau pinggul yang lebar.

Sesiapa Pun Boleh Ada

Masalah selulit merupakan perkara normal terutama kepada mereka yang mempunyai berat badan berlebihan kerana menonjolnya lemak dalam lapisan dermis. Perkara biasa juga berlaku kepada ibu mengandung serta mereka yang mengamalkan cara hidup tidak sihat.

Selulit Boleh Dikurangkan

Jangan risau ye kerana masalah selulit boleh dikurangkan tetapi anda perlu berkorban banyak perkara bagi mengurangkan selulit daripada badan. Anda perlu mengamalkan gaya hidup sihat, menjaga pemakanan dan memperbanyakkan aktiviti senaman agar kulit menjadi lebih tegang dan sihat.

Cadangan Suplemen Untuk Masalah Selulit

Jangan risau ye anda juga boleh selesaikan masalah selulit yang membelenggu anda dengan pengambilan suplemen. Berikut dicadangkan suplemen yang boleh diambil untuk masalah selulit:

Energizing Soy Protein






Selain daripada itu kini terdapat juga pelbagai pilihan rawatan kecantikan yang ditawarkan oleh pusat kecantikan bagi membantu mengatasi masalah selulit. Jika mampu, tidak salah mencuba rawatan tersebut asalkan ia selamat dan tidak memudaratkan.



Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
Double SR Enterprise ( CT 0028861-M )
ID: 890962
Instagram: syafiyahvitashoppe
Emel: syafiyahvitashoppe@yahoo.com
0129755310 (whatsapp/wechat/telegram)


Atau boleh juga hubungi PENGEDAR SHAKLEE SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment