Kenali Tiga Jenis Protein Shaklee - BLOG ROZIAH @ CIE

Saturday 25 October 2014

Kenali Tiga Jenis Protein Shaklee

Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Protein merupakan salah satu zat penting yang diperlukan oleh tubuh badan kita mendapatkan nutrisi yang lengkap untuk tumbesaran. Protein terdiri daripada karbon, hidrogen, oksigen dan nitrogen. Terdapat sebahagian protein juga mempunyai unsur fosforus dan sulfur. Ikan, susu, daging, kekacang (kacang tanah dan kacang soya) dan putih telur kaya dengan protein. Protein dapat membina tisu badan, enzim dan hormon.

Untuk pengetahuan terdapat 3 jenis protein yang terdapat didalam produk Shaklee. Antaranya ialah ENERGIZING SOY PROTEIN, CINCH SHAKE MIX, MEAL SHAKES. Setiap jenis protein ini mempunyai fungsi yang berbeza, rasa yang berbeza serta sukatan yang berbeza. Kita lihat satu persatu perbezaan bagi setiap protein ini.



ENERGIZING SOY PROTEIN

Serbuk Energizing Soy Protein ( ESP ) merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gm protein soya bukan-GMO ( non-GMO ) berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh kita perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu. Energizing Soy Protein adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol. Indeks glisemik 39 sahaja. Lebih sesuai untuk mereka yang ingin mengurangkan berat badan.



CINCH SHAKE MIX

Campuran proprietari protein dengan leusina. Bebas laktos, rendah glisemik serta soya bukan-GMO. Diperkaya dengan leucine bagi mengekalkan otot semasa menurunkan berat badan. Kaya dengan protein bagi membantu memberi rasa kenyang dan puas. Tinggi serat dengan 6 gm bagi setiap hidangan. Setiap kali minum kita akan mendapat 24 gm protein, 24 jenis vitamin dan mineral penting, 6 gm serat larut. Protein digunakan untuk membina otot dan otot lah menaikkan kadar metabolisma dan juga membakar kalori. Indeks glisemik 22 sahaja. Bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan sangat disarankan untuk mengambil Cinch Shake Mix.



MEAL SHAKES

Meal Shakes menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan harian. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi. Buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain lagi. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga orang dewasa. Kebiasaannya ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin. Meal Shakes sangat sesuai diambil oleh kanak-kanak untuk tumbesaran serta orang dewasa untuk menambahkan berat badan.


Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
ID: 890962
Facebook Page: Syafiyah Vita Shoppe
Instagram: syafiyahvitashoppe
0129755310 (whatsapp/wechat/telegram)

Atau boleh juga hubungi PENGEDAR SHAKLEE SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment