Tuesday, 18 February 2014

Bermulalah.......

Arini bermula la berpantang dengan menguruskan 2 orang anak tanpa encek suami yg dah balik putrajaya..

Terasa sangat susah..dengan si kakak yg macam2 peel sejak ada adik nih..naseb la taknak sangat kat ibu..dia nak kat mak dia je..kesian la kat my sis..nak jaga kakak raisha lagi..nak uruskan makanan ibu pantang lagi..

Malam tadi tengah2 tido tibe2 nangis..tak tau sebab..ibu tengah susukan baby..mak la pujuk2 baru diam..sori kakak ibu tak dapat nak jaga kakak..

Siang kakak kena anta baby sitter jugak..ibu tak bole nak jaga 2 2..nak uruskan baby lagi..walaupon kesian kan kakak ibu terpaksa..ibu takde pilihan..

Alhamdulillah walaupon ibu dah takde mak nak tolong ibu tapi ibu ada kakak sebagai pegganti mak..kadang2 sedih jugak kalau ada mak mesti terurus sikit cara pantang..nih main ikut sedap jela..betungku memang tak..pakai barut pon malam je sebelum tido..

Keje2 umah menyapu je ibu tak buat..basuh baju, sidai baju, lipat baju, basuh pinggan memang ibu buat, mandikan baby..masak je kak long yg buat..kadang2 kesian jugak kat dia..malam2 tido dengan kakak..bangun malam buat susu kakak..tengahari n petang nak masak utk ibu lg..lepas pantang nanti ibu buat sendiri jela..

No comments:

Post a Comment