Friday, 28 March 2014

MOM's Milk Is The BEST

As salam
Selamat sejahtera

Alhamdulillah kita masih diberi kesempatan untuk bernafas lagi hari nih..syukur ya allah kau masih beriku peluang untuk besarkan anak2ku..

Hari nih genap 51 hari umur Syafiyah Rania..maknanya genap la 51 hari ibu susukan Syafiyah Rania dengan susu ibu sepenuhnya..kakak Syafiyah Raisha pon tumpang gak minum susu ibu..yelah dulu kakak dapat rasa susu ibu 6 bulan je..

Alhamdulillah rezeki untuk anak2 ibu sangat meriah..deep freezer yg 1 liter tuh memang totally full..lepas nih memang ibu bagi bekal untuk kakak kat umah makwan..kalau baby sorang yg minum memang tak habis..ada jugak rezeki untuk kakak..syukur ya Allah..

Insyaallah kalau diberi peluang memang nak susukan anak2 ibu sampai 2 tahun..susah memang susah..terpaksa bersusah-susah demi anak2..tak semua ibu sanggup nak menjayakan penyusuan untuk anak..

Tengah2 malam kena bangun untuk pam/marmet..tidur memang sah2 tak cukup..rehat tak cukup..kalau tak pam breast bengkak lagi sakit..2 3x dah rasa breast bengkak..amatlah seksa..

Banyak pengorbanan seorang ibu untuk menjayakan penyusuan nih..macam2 kena jaga..makanan..apa yg kita makan akan disalurkan kepada anak..sebab tuh ibu telan bermacam jenis suplemen untuk pastikan anak2 ibu dapat khasiat yg cukup..tapi ada masa jugak ibu tak pantang..orang cakap minum kopi boleh keringkan susu..masa pantang tuh la minuman ibu..tapi alhamdulillah susu ibu makin banyak skang nih..

Dari segi penampilan pon ibu kena jaga..pakaian ibu kalau nak jalan2..ibu kena pastikan pakai pakaian yg sesuai supaya memudahkan aktiviti penyusuan..takde lah nanti terdedah sana sini..

Kalau ikutkan malas memang malas..tapi demi anak2 tercinta ibu sanggup buat apa je..yg penting anak2 ibu sihat serta dapat khasiat secukupnya..cuma ibu terkilan sebab terpaksa bagi kakak susu formula..nak buat camne kan..bukan kita mintak..

Hasil tuaian pagi tadi..kadang2 dapat 10 oz sekali pam+marmet..yg nih malas nak marmet..

Bukan makan nasi je ada tambah tau..minum susu ibu pon boleh..huhu..mula2 4oz je ibu letak..dah settle 4oz mintak lagi..ibu tambah lg 2oz licin dikerjakan..anak oh anak..hihi

Nih la wajah 2 orang buah hati pengarang jantung cinta hati ibu..

Nih la pam yg berjasa buat ibu..ibu beli masa kakak dulu..tak sia2 ibu melabur hampir 2k untuk pam nih..

2 comments:

  1. TGeringin nak ade anak. Nak nikah cepat2 lah cm gini. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...sila lah nikah cepat2..best ada anak2 nih..tengok muke dorg hilang segala penat...

      Delete