Cara Hilangkan Kesan Stretch Mark - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Tuesday 22 September 2015

Cara Hilangkan Kesan Stretch Mark

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Wanita yang hamil pasti risau akan kesan stretch mark atau kesan regangan di perut semasa hamil. Pasti mencacatkan penampilan kan. Selepas bersalin meninggalkan kesan yang mengerikan bagi setiap wanita. Jangan risau ye boleh amalkan beberapa cara untuk hilangkan kesan stretch mark tersebut.

Cara Hilangkan Kesan Stretch Mark Semasa Hamil

Sumber: google (edit watermark)


Kapur Sirih dan Limau Nipis

Paling mudah disediakan. Letakkan sedikit kapur sirih ke dalam mangkuk. Perahkan limau nipis dan kacau sehingga sebati. Sapukan ke perut atau tempat yang mempunyai kesan regangan kemudian barut atau pakai bengkung. Biarkan sehingga kering. Amalkan sepanjang tempoh berpantang.

Minyak Kelapa Atau Minyak Zaitun

Masak santan kelapa hingga menjadi minyak. Boleh disapu bermula diawal kehamilan sebelum waktu tidur setiap hari. Kalau tak tahan dengn bau minyak kelapa boleh diganti dengan minyak zaitun. Boleh amalkan setiap hari juga.

Energizing Soy Protein (ESP)

Protein sangat penting didalam proses pemulihan sel kulit. Pilihan yang tepat kerana ESP merupakan soya bukan-GMO. Meransang pembentukkan semula kulit dan otot, Juga boleh mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, ESP juga membantu mempercepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.


Herbal Blend

Herbal blend nih merupakan sejenis krim yang boleh disapu ke bahagian yang ada kesan stretch mark. Sapu dengan kerap lebih cepat kesan pengurangan stretch mark. Krim nih diuji secara klinikal dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah. Yang paling best krim nih tak berminyak apabila disapu, dingin dan bermentol. Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary.

Semoga dapat membantu mereka yang mengalami masalah nak hilangkan kesan stretch mark.




Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
Double SR Enterprise ( CT 0028861-M )
ID: 890962
Facebook Page: Syafiyah Vita Shoppe
Instagram: SYAFIYAHVITASHOPPE
Emel: syafiyahvitashoppe@yahoo.com
0129755310 (whatsapp/wechat/sms)

Daftar Keahlian Sila Isi: BORANG KEAHLIAN SHAKLEE

No comments:

Post a Comment