Shaklee Collagen Powder - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Friday 7 June 2013

Shaklee Collagen Powder

SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Apa itu Shaklee Collagen Powder?


Untuk rasa lebih sihat, kulit lebih muda menawan Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.


Bahan Utama Shaklee Collagen Powder

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.
Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

Fungsi Ramuan Utama

Fungsi ramuan utama yang terdapat didalam Shaklee Collagen Powder ialah:

Kolagen dari sisik ikan merah

Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yg premium dgn kurangnya pencemaran & kadar penyerapan yg tinggi berbanding dgn kolagen haiwan.

Ekstrak biji camellia japonica

Biji camellua japonica terdiri dari asid oleik, satu emolien & pelembap kulit yg hebat & isoflavon, antioksidan semulajadi yg mampu mengurangkan radikal bebas.

Ekstrak pfaffia

Pfaffia yg juga dikenali sebagai ginseng brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji camilla japonica, membantu formasi kolagen & asid hyaluronic. Dgn kemampuan luar biasa mengikut amaun air yg banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dlm menghidratkan tisu tubuh utk menjadikan kulit lembut, lembap & licin.

Elastin from kolagen ikan

Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yg berfungsi berganding bahu dgn kolagen utk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal & elastik.

Vitamin C & vitamin B

Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen & menentang radikal bebas yg merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dlm metabolisma karbohidrat, lemak & protin utk membebaskan tenaga yg diperlukan utk penghasilan kolagen didalam sel.

Ekstrak kekerangan

Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting didalam sintesis cecair synovisl yg membekalkan pelincir kpd sendi-sendi & menghidrat mata utk melegakan ketidakselesaan mata.
Lactobacillus acidophilus

Membantu mengimbangi mikroflora usus & membantu membina semula sistem usus yg sihat yg mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


Manfaat Utama

Semakin kita menua, tubuh kita menghasilkan semakin kurang & semakin kurang kolagen, mengakibatkan lebih banyak kedutan & garis halus, disamping kulit yg semakin kendur. Umur bukanlah hanya 1 faktor yg menyebabkan kekurangan kolagen didalam tubuh kita. Kerosakkan kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas diudara, air & nutrisi, merokok dan lain-lain. Justeru itu, Shaklee Collagen Powder, mampu membantu kita untuk mengekalkan elastisiti semulajadi & memperlahankan kehadiran kedut-kedut.

Kolagen juga bermanfaat dlm membantu menguatkan rambut & merangsang pertumbuhan semula. Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang & pangkal kuku akan mengekalkan warna yg sihat. Kulit akan kurang kering & elastisiti akan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dengan cepat & ini akan membantu mengurangkan parut. Membantu menghilangkan tanda penuaan.

Kolagen adalah sama penting untuk tulang seperti juga tulang perlukan kalsium. Kolagen membantu menguatkan tulang & mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh. Kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan & geseran disendi-sendi. Baik utk mata. Kornea memerlukan kolagen & ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal. Memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak & ini disokong oleh kolagen. Adalah penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda anda tetap berkeadaan baik semakin anda menua.

PRODUK INI BUKAN BERTUJUAN UNTUK MENDIAGNOS, MERAWAT,MENYEMBUH
ATAU MENCEGAH SEBARANG JENIS PENYAKIT



No comments:

Post a Comment