Resepi Ibu Berpantang - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Thursday 23 October 2014

Resepi Ibu Berpantang

Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Ramai yang ketandusan idea untuk menyediakan menu berpantang secara normal ataupun melalui kaedah pembedahan. Dalam tempoh 44 hari pantang kita memerlukan nutrisi yang mencukupi supaya dapat dibekalkan kepada anak yang disusukan.

set berpantang shaklee yang paling berkesan

Ramai diantara kita yang terlalu mengikut amalan berpantang sehinggakan makanan yang dimakan langsung tidak mempunyai khasiat yang diperlukan oleh seorang ibu yang sedang berpantang. Pada zaman dahulu terlalu menjaga berpantang sehinggakan ibu berpantang hanya boleh makan ikan masin, garam serta nasi sahaja. So cuba bayangkan hampir setiap hari menu yang sama. Bagaimana seseorang tuh hendak mendapatkan zat serta nutrisi yang mencukupi.

Mengikut perubatan moden tiada makan yang tidak boleh dimakan ketika berpantang. Macam menu kat hospital semua dihidangkan kepada post natal (ibu yang baru melahirkan bayi). Kebiasaan kita akan sediakan ikan bakar. Jenis ikan pun tiada pantang. Sayur apatah lagi. Hanya terpulang kepada kita nak makan atau tak.

Bagi yang masih kurang yakin anda boleh tengok entry ini berkenaan makanan yang perlu dielak ketika berpantang namun boleh mengikut kesesuaian semasa. MAKANAN YANG PERLU DIELAK KETIKA BERPANTANG

Inginkan idea untuk menu berpantang anda. Di sini Cie kongsikan beberapa resepi yang boleh kita jadikan sebagai menu ketika berpantang. RESEPI PANTANG BERSALIN PEMBEDAHAN ATAU BERSALIN NORMAL. Masa pantangkan Rania 2 minggu yang pertama je my sister yang masak. Masuk minggu ketiga rasa dah bosan dengan menu yang sama. Maka tercetus la idea nak masak sendiri. Menu yang biasa sahaja tetapi ringkas serta sedap. So memang terlupa terus sedang berpantang. Hihihi

Jika berminat nak mencuba sendiri SET BERPANTANG SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
ID: 890962
Facebook Page: Syafiyah Vita Shoppe
Instagram: syafiyahvitashoppe
0129755310 (whatsapp/wechat/telegram)

Atau boleh juga hubungi PENGEDAR SHAKLEE SELURUH MALAYSIA


2 comments:

  1. Ingat lagi masa awk pantang...awk post kat fb..nak masak ape lagi..sbb dh jemu ngan bakar2...hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat lagi kak nani ek. :>) Hihi. Tuhla memang jemu asyik bakar2 je

      Delete