Peranan Kolagen Untuk Kecantikan - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Sunday 22 May 2016

Peranan Kolagen Untuk Kecantikan

Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Kecantikan sangat sinonim dengan kaum wanita tanpa mengira usia. Peranan kolagen sangat penting untuk memiliki kulit yang sihat dan wajah yang lebih muda. Kolagen menyumbang kira-kira 75% untuk kulit yang sihat dan merupakan protein yang paling banyak terdapat dalam tubuh.

Peranan kolagen untuk kecantikan


Namun begitu seiring dengan peningkatan usia menyebabkan paras kolagen semakin berkurangan tetapi tidak perlu dirisaukan kerana kemerosotan semulajadi ini boleh dipulihkan melalui pengambilan suplemen (makanan tambahan).

Untuk itu dicadangkan untuk mencuba Shaklee Collagen Powder yang merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000 mg proprietary RSS (Red Snapper Scale) Collagen - kolagen berkualiti tinggi dan tulen yang di ekstrak daripada sisik ikan merah.

Shaklee Collagen Powder memiliki molekul yang sangat ringan iaitu kira-kira 1,000 Dalton supaya memudahkan penyerapan oleh tubuh. Kolagen dari sisik ikan merah ini juga berupaya membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan lebih berkesan.

Selain itu, ia juga diadun daripada tujuh bahan utama iaitu estrak biji benih Camelia Japonica, estrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus Acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan dari dalam ke luar.

Buktinya ia dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Kesan-kesan lain yang boleh dilihat adalah:

Anti Penuaan

Mengurangkan liang pori-pori, kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan.

Menghidratkan

Melembapkan kulit bagi mengurangkan rasa kering dan mengelupas pada wajah.

Mengembalikan Keanjalan Kulit

Meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kelembutan.

Menyubur

Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang lebat dan bersinar.

Mencerahkan 

Mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit.

Menegang

Membantu menegang dan menganjalkan payudara.

Faedah Tambahan

Menyokong kesihatan sendi dan menguatkan tulang. Bantu mengekalkan otot didalam mata supaya lembut.

Jika anda inginkan kehidupan yang lebih hebat, rasa lebih muda, jagalah kesihatan dan berikan tubuh anda bekalan kolagen yang mencukupi. Shaklee Collagen Powder adalah pilihan yang tepat.

Hubungi 0129755310 untuk keterangan lanjut.

No comments:

Post a Comment