2
Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Musim perayaan nih macam-macam jenis makanan kita makan. Bila dah terlalu banyak makanan masuk perut mula lah rasa senak perut. Masa raya kedua Cie rasa macam sebu je perut. Nak kata terlebih makan tuh takdelah sangat. Minum je banyak. Bila rasa sebu nih mula tak keruan je. Kembung perut kan biasa terjadi akibat daripada reaksi angin didalam perut.

cara atasi kembung perut


Terus je ambil alfalfa 5 biji makan lepas tuh sebelum tidur ambil 4 biji ostematrix. Alhamdulillah esoknya dah lega. Bangun pagi terus membuang segala makanan yang dimakan semalam. Selesai masalah. Lega rasa bila dah tak rasa sebu perut.

Gara-gara stok peppermint licin la nih. Mujur ada alfalfa. Alfalfa nih sebenarnya macam pil herba so memang bagus kalau makan untuk buang angin dalam badan. Selain tuh jugak alfalfa membantu meneutralkan asid didalam badan dan sekaligus membantu masalah penghadaman dan pencernaan. Sebab tuh kalau peppermint takde je terus ganti dengan Alfalfa.

boleh mengatasi kembung perut


Peppermint Ginger Plus sebenarnya yang sangat bagus untuk masalah kembung perut nih. Fungsi Peppermint Ginger Plus ialah sebagai penenang kepada perut sebu, melegakan ketidakselesaan perut akibat salah makan, melegakan kembung perut, membantu masalah pencernaan. So memang digalakkan ambil jika ada masalah kembung perut atau sebagainya. Memang membantu.

cara atasi kembung perut


Selain dari tuh boleh juga guna cara tradisional yang lain. Disebabkan Cie malas nak buat so guna jela cara moden yang senang dan mudah. Hihi. Untuk cara tradisional nih just ambil sebuku halia. Tak perlu banyak pun dalam seinci je. Titikkan dan masukkan ke dalam air suam. Rendam seketika dan boleh terus diminum sehingga perut rasa lega. Kalau rasa halia tuh pedas sangat boleh dicampur ke dalam air teh suam.

Biasanya kalau sapu minyak pun tak boleh nak hilang. Minyak hanya kat luaran kan. Yang sakitnya dalaman. Boleh juga sapu dengan minyak panas untuk membuang angin. Ataupun gunakan tungku besi tuh letak kat perut. Insyaallah boleh lega.


Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
Double SR Enterprise ( CT 0028861-M )
ID: 890962
Facebook Page: Petua Nak Kurus
Instagram: ROZIAH_MUHAMMAD_NOR
Emel: syafiyahvitashoppe@yahoo.com
0129755310 (whatsapp/wechat/sms)

Daftar Keahlian Sila Isi: BORANG KEAHLIAN SHAKLEE

Post a Comment Blogger

  1. Air halia tu mmg sgt mujarab untuk perut kembung, buang angin...tp saya mmg tk tertelan la...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah sy pun tak boleh minum air halia. kalau makan halia buat ulam ok la jugak.

      Delete

 
Top