6
Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Masalah perut buncit memang seringkali menghantui kita tak mengira jantina mahupun usia. Kalau wanita perut buncit mesti orang kata mengandung. Malu la bila nampak perut buncit walhal tak mengandung pun kan. Jangan risau ada cara untuk membantu menyelesaikan masalah perut buncit.

Cara Atasi Masalah Perut Buncit

Pengambilan Suplemen

Pengambilan suplemen untuk membuang segala toksin didalam perut sangat penting supaya sistem penghadaman menjadi lebih baik, lemak dapat disingkirkan sekaligus mengatasi masalah perut buncit. Anda boleh dapatkan HERB-LAX SHAKLEE yang berfungsi untuk mengempiskan perut dan mengurangkan penyerapan lemak. Juga dapat mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan.

Senaman

Senaman perlu dilakukan sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Anda boleh mengambalkan senaman ini untuk mengatasi masalah perut buncit: imuslimshop.com


















Jaga Pemakanan

Menjaga pemakanan tersangat penting. Pastikan anda mengambil 4 hingga 6 hidangan sederhana setiap hari. Elakkan mengambil 1 hingga 3 hidangan didalam kuantiti yang banyak. Makan secara perlahan-perlahan dan pastikan dikunyah sehingga lumat. Jadikan buah-buahan sebagai snek dan diambil setiap hari. Pastikan anda tidak tinggalkan sarapan pagi. Elakkan mengambil makanan segera.

Minum Air Masak Secukupnya

Amalkan meminum air masak selepas bangun tidur dan segelas air masak sebelum makan. Jangan terus minum air sejurus selepas makan, jika nak minum juga cukuplah sekadar seteguk sahaja. Digalakkan untuk minum air setengah jam selepas makan. Elakkan minum air berkarbonat. Kurangkan minum air manis.


Semoga tips ini berguna untuk kita amalkan. Tak buat semua sekurang-kurangnya buat satu tips dari tak buat langsung tapi merungut perut buncit. Perut takkan kempis dengan merungut tau. Selamat mencuba.



Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
ID: 890962
Facebook Page: Syafiyah Vita Shoppe
Instagram: roziahmuhammadnor
Emel: syafiyahvitashoppe@yahoo.com
0129755310 (whatsapp/wechat/sms)



Daftar Keahlian Sila Isi: BORANG KEAHLIAN SHAKLEE






















Post a Comment Blogger

  1. ehehe CT suka position yang baring tu =P
    paling senang hehe..

    ReplyDelete
  2. senaman tu lah yg paling malaihhh sekali tu Ct

    ReplyDelete
  3. Bagus jugak tips ini yer...boleh cuba nanti..

    ReplyDelete
  4. TQ info,, perut farra pon buncit... nampak ja kurus,,

    ReplyDelete

 
Top