Saturday, 2 February 2013

Omega Guard


As salam
Selamat petang

Selamat berpetang sabtu...huhu...rini takde pape aktiviti...pepagi tadi g bekpes roti canai kat kedai...pastu singgah umah cu jap g melawat dia...lame tak jumpe lagipon lepas Raisha lahir tak pernah lagi bawak jumpe cu...bile tengok cu tringat kat mak...muke dorang lebih kurang je...

Kije umah dah settle...cume baju yang dah lipat tadi belom susun dalam almari...dah 2 bakul tuh...punye la pemalas...huhuhu...kejap lagi baru buat...anak dare g ikut mak die anta abg yad g tuisyen...sempat la ibu nak hupdet blog jap...

Arini dah 2 Februari...cepatnye mase belalu...rase nye baru je lagi bulan 1...memandangkan nih dah bulan Februari macam biase la setiap bulan Shaklee ade buat promosi beli 6 percuma 1...produk yang bertuah bulan nih Omega Guard...Ci’e nak share la mengenai Omega Guard nih...macam biase la input2 semua d import dari mr google n buku2 yang berkaitan...ilmu yang kita dapat kalo tak di kongsi macam takde makne pulak...

Ape itu Omega 3?
Omega 3 merupakan sejenis lemak tidak tepu yang sangat diperlukan oleh badan kita. Tubuh kita tidak dapat menghasilkan sendiri lemak ini. Tubuh kita memerlukan sekitar 300mg Omega 3 setiap hari.

Sumber Makanan yang mengandungi Omega 3
- Walnut dan kekacang lain
- Telur (yang terbaik adalah daripada ayam kampung)
-
Ikan air masin
- Susu dan yogurt

- Minyak masak Kanola dan minyak masak kacang soya
- Bayam dan sayuran hijau lain
- Kapsul mengandungi omega 3 sebagai makanan tambahan

Apa Manfaat Omega 3?
Dalam Omega 3 sendiri terdapat komponen-komponen zat penting yang penting bagi tubuh seperti DHA (Docosahexaenoic acid), EPA (Eicosapentaenoic acid), dan LNA (Linolenic acid). DHA dan EPA banyak ditemukan pada ikan-ikanan sedangkan LNA pada tumbuh-tumbuhan termasuk sayuran yang berwarna hijau.
Omega 3 bermanfaat bagi pertumbuhan sel otak, organ penglihatan dan tulang, serta menjaga sel-sel pembuluh darah dan jantung tetap sehat.
Omega 3 ini sangat diperlukan dalam membantu pertumbuhan dan perkembangan sel-sel saraf otak agar optimal terutama pada kanak-kanak yang berusia lingkungan 5 tahun untuk membantu pertumbuhan otak.
Omega 3 juga sangat diperlukan oleh orang dewasa. Kurangnya kadar Omega 3 akan membuatkan sel saraf di otak kekurangan tenaga untuk proses perkembangan otak sehingga dapat mengganggu kerja dan fungsi otak seperti hilangnya daya ingatan dan penurunan fungsi otak lainnya secara drastic.
Tidak hanya bagi otak, Omega 3 juga berperanan penting bagi organ penglihatan dan tulang. Sekitar 60% retina pada mata dibentuk dari Omega 3. Kekurangan Omega 3 dapat mengakibatkan mata menjadi kabur. Omega 3 juga baik untuk tulang kerana di dalam Omega 3 juga mngandungi kalsium. Bagi ibu hamil, Omega 3 diperlukan untuk membentuk sel-sel pembuluh darah dan jantung.

Fungsi DHA
DHA berfungsi sebagai jaringan pembungkus saraf yang berperanan dalam melancarkan perintah saraf dan mengantarkan rangsangan saraf ke otak.

Fungsi EPA
EPA berfungsi dalam membantu pembentukan sel-sel darah dan jantung, menyihatkan sistem peredaran darah dengan melancarkan sirkulasi darah dan LNA berperanan dalam menghasilkan tenaga dari makanan yang dimakan dan kemudian membawanya ke sel-sel tubuh yang memerlukannya.

Itu cerita tentang Omega 3....tentang Omega Guard Shaklee ape pulak ye...jom Ci’e nak cerita...
*Mencegah penyakit saluran darah & strok.
*Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.
*Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin.
*Meningkat system imun & menyihatkan paru2.
*Memelihara fungsi2 sendi.
*Mencegah insomnia & membantu mengurangkan tekanan.

Banyak kan manfaat Omega Guard Shaklee nih...bulan nih promo beli 6 percuma 1...pastu boleh dapat keahlian percume pulak tuh...banyak faedah yg kite bole dapat bile joint Shaklee nih...bole jana pendapatan 4-6 angka u ols....rugi kalo sape tak join...kalo rase2 nak cube bole contact Ci’e ye...
Pm kat facebook pon bole...nak sms/whatsapp pon bole 0129755310...bole buat hadiah kat suami,isteri,ibu,babah,tok,opah,makcik,pakcik,kakak,abang,anak,anak saudara,sepupu...pendek kate semua bole..kot2 ade awek nak bagi boyfriend ke atau boyfriend nak bagi girlfriend ke takde masalah...tak pon sape2 nak tunang ke kawin ke bole bagi hantaran...kelassss kau jah...hihi...

Ok la nak cau dulu..nak semayang n makan...petang nih nak balik umah IL pulak...wasalam....

*produk ini bukan bertujuan untuk merawat,mendiagnos atau menyembuh dari sebarang jenis penyakit...

No comments:

Post a Comment