Tuesday, 4 November 2014

Paris Destinasi Idaman

Assalamualakum. Salam sejahtera.

Sejak dari kecil Cie memang menanam impian nak menjejakkan kaki ke bumi Paris. Pernah juga mengimpikan destinasi bulan madu ke Paris tetapi apakan daya belum menjadi rezekiku. Memang nak sangat pergi sana mungkin disebabkan kecantikan Paris ketika waktu malam bermandikan cahaya.

Paris merupakan ibu negara Perancis dan juga negeri Île-de-France. Anggaran penduduk Paris sebanyak 11.5 juta penduduk (2004). Paris adalah kawasan bandar yang mempunyai penduduk paling tinggi didalam Kesatuan Eropah dan metropolitan kedua terbesar di Eropah iaitu sama dengan penduduk London dan Moscow.
Paris dikenali dengan gelaran la Ville Lumière (Bandar Berlampu atau Bandar Bercahaya) dan adalah destinasi pelancong utama di dunia. Keunikannya ialah setiap malam, Paris selalu akan bermandikan cahaya lampu yang terang-benderang, maka dengan itulah digelari La Ville Lumiére ole pelancong asing ( dalam Bahasa Perancis )

Disebabkan belum pernah jejakkan kaki kita pinjam gambar encik google jela ye.

merupakan mercu tanda kota paris
Eiffel Tower yang menjadi mercu tanda Kota Paris


Kota Paris


Pont Des Arts Locks


Seine River

Lourve Meseum

Nih baru sikit je gambar. Banyak lagi kat google. Malas nak mencederakan emosi sendiri. Hahaha. Harus ku masukkan dalam VISION BOARD nanti antara wish list. Insyaallah 1 hari nanti pastu ku dapat jejakkan kaki tangan badan semua sekali. Hahaa. Doakan bisnes Cie berjalan dengan lancar dan maju ye. Semoga dimurahkan rezekiku. Amin.

11 comments:

  1. betul cie, tempat yg menarik:)

    ReplyDelete
  2. kalau pegi Paris, memang x sah kalau x bergambar dengan Eiffel tower...moga dpt pegi sana nanti ^_^

    ReplyDelete
  3. Kalau saya, paling teringin Istanbul, Turkey. London pun nampak menarik. Hehe. ;)

    ReplyDelete
  4. Done follow, jom follow blog saya http://enyyusnizar.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. hi...cantik kan Paris...meh dtg Cardiff...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok gambar pun dah cantik. Kalau tengok sendiri pengsan :-d

      Delete
  6. Belanja la aku cie. Hehe.. Btw, cantik blog versi mobile? Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belanja apa bob? haha. Tq. Kalau versi desktop lagi cantik :d

      Delete