11 Kebaikan GLA Complex Shaklee - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Sunday 10 March 2019

11 Kebaikan GLA Complex Shaklee

11 kebaikan gla complex shaklee


GLA adakah singkatan bagi GAMMA-LINOLENIC ACID iaitu merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh fungsi badan kita untuk membentuk prostaglandin.

Prostaglandin adalah penting kerana ia diperlukan bagi membantu mengatur berbagai-bagai fungsi, seperti pengeluaran asid perut, tekanan darah dan suhu badan serta aktiviti otot dalam organ seperti bronkus, usus, rahim dan lain-lain organ badan. Ianya juga memainkan peranan utama dalam pembiakan.

kandungan dalam gla complex shaklee


GLA Complex adalah EPO (Evening Primrose Oil). GLA Complex Shaklee adalah yang terbaik berbanding produk EPO lain di pasaran kerana selain mengandungi Asid Linoleik Gamma, GLA Complex diperolehi daripada minyak borage yang mengandungi GLA berkepekatan tinggi iaitu diantara 17% hingga 25%, tulen dan semulajadi dalam bentuk yang mudah diserap. Ianya diformulasi khas dengan gabungan GLA (asid lemak Omega-6), minyak biji bunga matahari yang merupakan salah satu dari sumber asid lemak Omega-6 dan Vitamin E untuk mengekalkan kesejahteraan dan kesihatan kulit.

11 KEBAIKAN GLA COMPLEX SHAKLEE

1. HERBA TRADISI YANG DIPERCAYAI

Borage adalah sejenis herba tradisi yang menjadi kegemaran orang barat. Ianya dipercayai dapat membantu merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankankebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2. MENGAWAL SELIA HORMON ESTROGEN DAN TESTOSTERON

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan juga wanita. Ianya juga dapat memperbaiki simptom PMS (Premenstrual Syndrome) seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara semasa haid. Bila hormon kita dah dapat dikawal maka secara tidak langsung pusingan period (haid) dan senggugut akan berkurangan dan lebih baik masalah senggugut akan terus hilang.

3. MELAMBATKAN MENOPAUS

GLA dapat membantu memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman dan depresi. Pengambilan jangka panjang dapat melambatkan penuaan, mengetatkan uterus dan memberi tone kepada uterus untuk kulit menjadi lebih muda.

4. MEMPERBAIKI PROSTATOMEGALY

GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. GLA bukan khusus untuk wanita sahaja. Kaum lelaki juga boleh amalkan GLA.

5. MENENTANG KANSER

GLA merupakan anti oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser. Anti oksidan ini sangat diperlukan untuk melawan radikal bebas yang terdapat dalam badan kita. Radikal bebas ni akan merosakkan sel badan kita. Bila sel badan rosak maka akan mendatangkan pelbagai jenis penyakit kepada kita.

6. MEMPERBAIKI INFLAMASI KULIT

Ianya dapat mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan kurap. Ianya juga dapat meringankan sakit dan bengkak yang terjadi daripada rheumatisma dan arthritis.

7. MENGHALANG KOMPLIKASI DIABETES

Merendahkan gula dalam darah. Ianya juga dapat meringankan kebas dan kesakitan yang disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi.

8. PENGLANSINGAN DAN MENGHALANG PERTAMBAHAN BERAT BADAN

Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan.

9. MENGHALANG TEKANAN DARAH TINGGI

Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung.

10. MEMPERBAIKI TEKSTUR RAMBUT

Memperbaiki rambut kering dan mengurangkan masalah rambut gugur dengan menguatkan struktur rambut.

11. MENINGKATKAN KESUBURAN

Prostaglandin memainkan peranan utama dalam kesuburan dan pembiakan.


Cie nak kongsikan TESTIMONI mereka yang telah mengamalkan GLA COMPLEX. Namun begitu hasil bagi setiap individu adalah berbeza.

TESTIMONI GLA COMPLEX


testimoni gla complex shaklee


testimoni gla complex shaklee

testimoni gla complex shaklee

testimoni gla complex shaklee


testimoni gla complex shaklee


Berminat nak mencuba GLA Complex atau mana-mana produk Shaklee boleh terus hubungi Cie 012-9755310 atau boleh terus klik WHATSAPP

Berminat nak join Shaklee untuk dapatkan harga ahli atau berminat nak menambah side income? Anda boleh hubungi Cie 012-9755310 atau boleh terus klik WHATSAPP

Anda juga boleh mendaftar keahlian Shaklee secara terus di website Shaklee sila klik PENDAFTARAN KEAHLIAN SHAKLEE


No comments:

Post a Comment