Sijil Halal Shaklee 2020 - BLOG ROZIAH @ CIE

Monday 6 January 2020

Sijil Halal Shaklee 2020

Sijil Halal Shaklee 2020

Sijil Halal Shaklee untuk 2020 pun dah keluar. Kali ni dalam bentuk lain sikit dari sebelum ni. Untuk pengetahuan, Sijil Halal Shaklee dikeluarkan oleh ISA iaitu ISLAMIC SERVICES OF AMERICA. Sebuah badan yang diiktiraf oleh JAKIM. Memandangkan produk Shaklee bukan buatan Malaysia maka sijil halal pun badan luar yang keluarkan.

Sijil Halal Shaklee 2020


Sijil Halal Shaklee 2020

Bila tengok senarai produk yang diiktiraf Halal 2020 ada 2 produk baru iaitu Res V iaitu Vivix dalam bentuk liquid gel dan Pain Relief Caplet. Nampaknya tak lama lagi ada la tu masuk Malaysia. Ramai dah tunggu 2 produk ni dijual di pasaran Malaysia.

Selama lebih 100 tahun produk Shaklee ni wujud, memang tersangat banyak inovasi terhadap produk yang sedia ada dan produk baru. Dan yang pasti semua produk di pasaran Malaysia adalah halal. Ada je produk yang tidak dijual di Malaysia kerana tidak halal.Shaklee sangat menjaga bab halal dan haram.

Sekarang pun Shaklee dah mula print logo Halal ISA pada packaging baru produk Shaklee secara berperingkat. Buat masa ni hanya ada beberapa produk sahaja yang telah ada logo Halal ISA printed pada botol antaranya ialah Performance Drink Lemon Lime.

packaging Performance Drink Lemon Lime yang baru

Packaging baru Performance Drink Lemon Lime mempunyai logo Halal yang dicetak pada botol
So lepas ni harap-harap tiada lagi la yang bertanya adakah produk Shaklee halal atau tidak. Terbukti ianya halal. Seterusnya nanti akan lebih banyak packaging baru yang akan masuk ke Malaysia secara berperingkat.