Sarapan Lempeng Dulu Sebelum Ke Pasar

Pagi ni masak lempeng je nak cicah dengan leftover ayam masak lemak dan sambal tumis. Khamis minggu lepas Cie masak ayam masak lemak ada seketul lebih, simpan dalam freezer. Sambal tumis tu pun leftover menu nasi lemak minggu lepas. Panaskan saja dan boleh dicicah dengan lempeng. 


Sambal hitam je memang Cie buat stok senang nak makan dengan apa-apa. Cicah lempeng dengan kuah lemak dan sambal hitam memang sedap. Kekadang macam berangan nak buka kedai makan menu sarapan buat lempeng. Hahaha. 



Hari ni tak ke BS Freshmart beli lauk. Kakak Cie datang baru ni bawak 1 ekor ayam. Katanya nak bagi merasa ayam dari kedai suaminya. Lepas pencen tahun lepas, abang ipar beli kedai ayam tu untuk usahakan lepas pencen. Owner kedai tu dah agak berusia so dia nak jual kedainya. Ada la kerja lepas pencen. Syok juga kan. 

1 ekor ayam tu cukup la 4 kali masak. Ada lagi sebekas ayam sekali masak dan ikan siakap rasanya Faiz beli minggu lepas. Cukup la untuk bekalan minggu ni. 

So minggu ni nak beli sayur je. Cie ajak Faiz ke Pekan Sari Benta nak mencari sayuran apa yang menarik.


Catat Ulasan

0 Ulasan