Kepentingan Pengambilan Protein - BLOG ROZIAH @ CIE

Sunday 12 October 2014

Kepentingan Pengambilan Protein

Energizing Soy Protein

PERBEZAAN SHAKLEE

Makanan tambahan protein berasaskan kacang soya ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an yang merupakan syarikat pertama yang menciptanya. Banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protein soya merupakan faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

Mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi pernah dihasilkan adalah diiktiraf seluruh dunia. Setiap 850gm (satu tin) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dimana dapat memberikan sumber tenaga segera dan mampu bertahan lama. Kacang soya yang digunakan juga mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana ianya diproses pada kadar suhu yang rendah.

Satu-satunya produk didalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Kaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sesuai untuk semua peringkat umur dari golongan tua atau muda. Indeks Glisemik (G.I.) yang rendah iaitu 39 menjadikan ia sangat sesuai untuk mereka yang menghidap penyakit kencing manis.

1 hidangan bersamaan dengan:- tiada kolestrol, rendah lemak, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh badan manusia.

2 kali ganda daging

4 kali ganda telur

12 kali ganda susu


MANFAAT UTAMA

Awet Muda - asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci utama kepada awet muda.

Baik untuk hormon - kacang soya adalah tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol , mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

Kulit remaja - merangsang pembetukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat menyembuhkan luka dan mengurangkan kesan parut.

Membaiki memori - meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan ransangan

Pembekal tenaga -  membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun,  maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan

Membaiki pigmentasi - membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

Baik untuk prostat - genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas didalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

KEPENTINGAN PROTEIN

Protein merupakan bahan utama didalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Setiap organ kita memerlukan protein namun jika kekurangan protein boleh menyebabkan:

  • kelemahan didalam sistem imun untuk melawan penyakit.
  • Masalah lebihan air yang tinggi didalam badan.
  • Kehilangan kepejalan otot.
  • Perubahan warna rambut.
  • Pertumbuhan terbantut.
  • Masalah penghadaman.
  • Masalah penghasilan darah dan hormon
Dan akhirnya membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

Jadi janganlah kita ambil mudah tentang kepentingan pengambilan protein. Makanan yang mempunyai kandungan protein yang tinggi mungkin akan mengalami penyusutan semasa proses penyediaan atau proses memasak.


Jika berminat nak mencuba sendiri boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
ID: 890962
Facebook Page: Syafiyah Vita Shoppe
Instagram: syafiyahvitashoppe
0129755310 (whatsapp/wechat/telegram)

Atau boleh juga hubungi PENGEDAR SHAKLEE SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment