Berhentilah Merokok Wahai Si Perokok - BLOG ROZIAH @ CIE

Friday 31 July 2015

Berhentilah Merokok Wahai Si Perokok

Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Bermula 1 Ogos 2015 akan dikuatkuasakan kenaikan harga rokok. Tau tak harga rokok berapa? Terkejut I tau tengok harga rokok. Katanya naik RM9. Macam-macam boleh beli dengan RM9 tuh. Boleh buat belanja lunch semasa kat pejabat. Siap ada baki kalau kita just ambil nasi, lauk, sayur.

Suami ku pun perokok jugak. Walaupun dah jenuh suruh berhenti merokok tapi tak dikisah pun. Sebenarnya sangat banyak kesan buruk bukan sahaja kepada diri sendiri tapi juga melibatkan anak dan isteri. Kesan buruk rokok juga boleh berlaku ke atas anak didalam kandungan jika isteri sedang mengandung. Juga mudah mendapat penyakit kanser, serangan jantung, sakit paru-paru, gangguan pernafasan dan banyak lagi.





cara untuk berhenti merokok

Mereka yang merokok dikenali sebagai Perokok Aktif manakala Perokok Pasif ialah individu yang menghidu asap rokok. See tak pasal-pasal kita yang tak menghisap rokok pun diberi gelaran perokok jugak. Asap rokok yang berterbangan secara tidak sengaja telah masuk ke dalam hidung dan mulut. Secara tak langsung akan memberi kesan risiko penyakit disebabkan rokok. Anda perlu tahu bahawa perokok pasif lebih berbahaya berbanding perokok aktif. Walaupun bukan kita yang menyedut rokok.

Perokok-perokok sedarlah isteri dan anak-anak kesayangan anda mempunyai risiko yang lebih tinggi daripada anda. Merokok amatlah merugikan diri sendiri dan perlu diingat ia turut boleh menggadai nyawa insan yang kita sayang 

Dear perokok aktif, berusahalah untuk berhenti merokok demi kesihatan diri anda dan mereka yang tersayang. Dear perokok pasif. Cuba untuk jauhkan diri dari perokok aktif. Jangan biarkan asap rokok memenuhi kediaman anda. Sedarlah bahawa merokok boleh meragut nyawa.


Jika berminat nak mencuba sendiri PRODUK SHAKLEE boleh hubungi saya:

Pengedar Shaklee Kuala Lipis dan Seluruh Malaysia
Roziah Muhammad Nor
Double SR Enterprise ( CT 0028861-M )
ID: 890962
Facebook Page: Petua Nak Kurus
Instagram: ROZIAH_MUHAMMAD_NOR
Emel: syafiyahvitashoppe@yahoo.com
0129755310 (whatsapp/wechat/sms)

Daftar Keahlian Sila Isi: BORANG KEAHLIAN SHAKLEE

2 comments:

  1. Sama la ngan cik abg SA tu..lom kawen bole lah hisap rokok.. pas kawen sure x berhenti punya..percaya la

    ReplyDelete