Friday, 27 October 2017

Buah Di Cameron Tidak Selamat

BUAH-BUAHAN SEGAR TAK SELAMAT!!

Sekarang ni tak sama macam dulu. Semua benda adalah selamat untuk dimakan. Sebab tu orang zaman dulu jarang la kita jumpa yang berpenyakit. Kes terbaru buah dari Cameron telah di reject! Memang sangat mengejutkan. Bermakna Buah Di Cameron Tidak Selamat. Betul tak?


fruits from cameron rejected

fruits from cameron rejected

fruits from cameron rejected


Apa yang kita tau di Cameron memang terkenal dengan sayur dan buah yang segar dan harga berpatutan tapi kita taktau tahap keselamatan sayur-sayur dan buah-buah tersebut. Memang seronok la kita shopping sayur dan buah kalau bercuti ke Cameron kan. Dah la murah dan kita akan dapat sayur yang sangat segar. Ada juga sayur yang tidak ada dijual di pasar tempat kita. Tapi disebalik keselamatan buah dan sayur tersebut kita tak tahu.


KENAPA BUAH DARI CAMERON KENA REJECT?

Cameron Highlands dikenalpasti sebagai kawasan di mana organisma diubahsuai yang hidup atau Living Modified Organism (LMO) dikesan dalam buah-buahan yang hendak di eksport ke China. LMO ni juga termasuk tanaman pertanian yang diubahsuai secara genetik untuk produktiviti yang lebih besar atau untuk menentang makhluk perosak atau penyakit.

living modified organisme



Sebab tu la sebenarnya suplemen sangat penting untuk kita ambil. Banyak makanan yang mengandungi bahan-bahan tidak selamat. 

SIAPA CAKAP SUPLEMEN TAK PENTING?


Bila keadaan macam ni adakah anda masih nak mempertahankan yang suplemen tak penting. Cukup sekadar makan sayur dan buah yang banyak untuk cukupkan nutrisi. Macam mana pulak dengan keselamatan sayur dan buah tersebut?

Bayangkan kalau kita makan sayur dan buah yang tak selamat yang mana kita taktau pun. Apa yang akan jadi kat kita?

Alternatif lain untuk dapatkan sayur dan buah yang selamat kita kena beli sayur dan buah organic. Tapi mampukah kita? Seikat sayur je dah berapa ringgit. Sayur kampung pulak tak semua tempat ada. Kalau kat bandar-bandar besar memang susah nak dapat sayur kampung. Takkan tak makan sayur pulak nanti tak cukup nutrisi

The best way is makan suplemen. Yes for me suplemen sangat PENTING. Untuk dapatkan nutrisi secukupnya. Cie akan ambil suplemen untuk menggantikan nutrisi yang tak cukup. 

Vita-lea Shaklee

vita lea shaklee


Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA.

Sustained Release Vita C 

sustained release vita c shaklee

sustained release vita c shaklee


Vitamin C adalah vitamin larut air dan terdapat didalam pelbagai jenis sayur-sayuran dan buah-buahan segar.

Carotomax

carotomax shaklee


Purata pengambilan harian karotenoid lutein, likopena dan beta karotena hanyalah 8mg - CarotoMax® menyediakan lebih 13mg karotenoid yang sangat bermanfaat. Shaklee memanfaatkan perlindungan antioksidan yang ditemui dalam buah-buahan, sayuran dan tumbuhan lain dengan mengasingkan dan menghasilkan pelbagai bentuk karotenoid semula jadi.


So better kita makan nutrisi yang diyakini selamat. Nak makan sayur pun kena pilih sayur kampung atau organic InsyaAllah selamat. Alternatif lain ambil suplemen yang mudah didapati. Kesihatan hak milik setiap insan!

Berita lanjut boleh klik: FRUITS FROM CAMERONS REJECTED



WHATSAPP 
KLIK LINK   012.975.5310
KLIK LINK   012.975.5310
KLIK LINK   012.975.5310

ATAU

KLIK LINK DIBAWAH INI UNTUK PESANAN TERUS KE WHATSAPP KAMI

↓↓↓↓↓↓





JIKA ANDA BERMINAT UNTUK MENYERTAI SHAKLEE ANDA BOLEH KLIK LINK DIBAWAH INI

↓↓↓↓↓↓



No comments:

Post a Comment