Simpanan Emas Serendah RM10 - BLOG ROZIAH MUHAMMAD NOR

Sunday 31 December 2023

Simpanan Emas Serendah RM10

 Quantum Metal

Simpanan Emas Serendah RM10
bulan 11 hari tu Cie buat simpanan RM10

Percaya tak kalau Cie cakap ada platform simpanan emas serendah RM10. Ye guys memang ada platform yang membolehkan kita membuat simpanan emas serendah RM10 je iaitu simpanan emas Gold Storage Account (GSA) di Quantum Metal.

Cie memang buat simpanan emas di akaun Quantum Metal. Simpanan emas ni adalah simpanan jangka panjang. Kalau simpan duit selalunya memang kerap je kena korek. Simpan emas ni takdela korek. Lagi berdisiplin menyimpan.

Harga emas memang sentiasa akan naik. Harga emas 5 tahun lepas, harga emas sekarang dan harga emas 5 tahun akan datang takkan sama dan takkan makin turun. Ianya akan naik. 

Kalau kita mula menyimpan emas sekarang. 5 tahun akan datang simpanan emas kita dah banyak dan waktu tu harga emas pun dah naik memang banyak dan keuntungan simpanan kita boleh dapat.

Banyak hutang Cie nak selesaikan sebelum umur capai 50 tahun kalau dipanjangkan umur. Target umur 45 tahun nak bebas hutang dah. Walaupun dah agak terlambat tapi takpela ada usaha juga untuk menyimpan emas nak langsaikan hutang rumah dan personal loan.

Sebab tu kena mula menyimpan emas dari sekarang ni. Umur Cie sekarang dah 39 tahun so ada masa 6 tahun lagi untuk capai umur 45 tahun. Dalam tempoh 6 tahun ni kalau Cie dah simpan berkilo emas InsyaAllah waktu tu dah dapat keuntungan.

Cie jugak buka akaun simpanan emas untuk anak-anak. Akaun ni Cie akan pegang sampai umur anak 18 tahun. Selepas umur 18 tahun nanti anak-anak dah boleh pegang akaun sendiri. Selain dari akaun tabung haji dan SSPN, akaun emas ni antara akaun simpanan untuk anak-anak.

Buka Akaun Emas Percuma - daftar akaun emas percuma je
Whatsapp Cie - kalau dah daftar whatsapp untuk Cie guide


simpanan emas serendah rm10







1 comment: